آتش نشانی کرمان هشدار داد؛

هنگام راه اندازی کولرهای آبی مراقب خطر برق گرفتگی باشید

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، گفت: در بسیاری از موارد، افراد به علت ناآگاهی و بی تجربگی، برق را قطع نمی کنند و دچار برق گرفتگی می شوند، در حالی که هر کولری در زمان راه اندازی یا سرویس سالیانه، حتماً باید خاموش باشد.

به گزارش صدای زرند، محمدجواد بلوردی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که قطع بودن کلید کولر، دلیل بر برق دارنبودن سیستم های کولر نیست و در صورت امکان باید حتماً کلید مرکزی برق، قطع شود.

وی با اشاره به لزوم نصب فیوز مناسب در کولرها، ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شلنگ روی پوشال ها می تواند خطرآفرین باشد.

معاون سازمان آتش نشانی کرمان با تاکید بر این که شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را رعایت کنند، بیان کرد: کولر باید توسط سرویس کار مجاز نصب و راه اندازی شود و مطالعۀ دفترچهۀ راهنمای کولرها نیز، ضروری است.

وی یادآور شد: هرساله تعداد زیادی از هم وطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی مربوط به کولرهای آبی، دچار برق گرفتگی و حوادث خطرناک دیگر می شوند.

بلوردی با تأکید بر ضرورت کنترل مسیر انشعاب جریان برق و سیم کشی کولر و اطمینان از سالم بودن آن، یادآور شد: در مواقع ترک منزل در مدت زمان طولانی و مسافرت، باید جریان برق و آب کولر قطع شود.

وی با بیان اینکه در هنگام نصب کولرها باید دقت شود که خطر سقوط وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از آتش سوزی، بهتر است کولرها در مکان های امن و با فاصله از دودکش ها نصب شوند.

انتهای پیام/