معاون عمرانی استاندار کرمان:

امکانات کافی برای کنترل جاده های استان نداریم

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به کاهش 54 درصدی تلفات جاده ای استان در نوروز امسال گفت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا اعلام کردیم از پذیرش مسافر معذوریم. بنابراین، مقایسۀ عید امسال و سال گذشته شاید درست نباشد. برخی رشد 16 درصد (افزایش ترددها) را نسبت به کرونا اعلام می کنند در حالی که عدد، خیلی بیش تر از این است.

به گزارش صدای زرند، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به برخی استان هایی که رشد ترددهای بیش تری نسبت به کرمان داشتند، افزود: استان کرمان دو میلیون و ۳۰۰ هزار تردد داشته اما سیستان وبلوچستان که رشد ۲۱ درصدی در ترددها داشته ۵۳۰ هزار نفر، ایلام ۷۲۷ هزار نفر و خوزستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار تردد داشته اند.

وی سپس اظهار کرد: وقتی آمار تصادفات استان کرمان مقداری بالا می رود مورد خطاب و انتقاد قرار می گیریم که چرا آمار بالا رفت. در کرمان، قاچاق سوخت و قاچاق افاغنه را داریم در حالی که برخی استان ها چنین شرایطی را ندارند. وسعت استان ما هم قابل مقایسه با استان های دیگر نیست. حالا که این آمار کاهشی شده، انتظار داریم از استان حمایت شود.

وی با بیان اینکه در جریان توزیع اعتبارات، نسبت به کشور وضع خوبی نداریم، گفت: در راهدارخانه ها شاید رتبۀ بیستم کشور باشیم. در دوربین های سطح شهر و جاده ای باز هم وضعیت ما مناسب نیست.

وی بیان کرد: این نمی شود تا که آمار بالا رفت، سریع انتقاد کنند ولی وقتی آمار خوب شد، بگویند وظیفه تان بوده است. آمار تصادفات ما به جز پارسال، سه سال متوالی کاهشی بود اما هیچ اتفاقی برای حمایت های بیش تر نیفتاد.

وی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل ونقل جاده ای استان خطاب به مشاور رئیس سازمان راهداری کشور تاکید کرد: کمک کنید و اعتبار مناسب در اختیار استان کرمان قرار دهید.

وی هفتم اردیبهشت ماه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با تلاشی که دوستان ما دارند، اگر امکانات باشد به جای ۵۴ درصد کاهش تلفات شاید تا ۸۰ درصد کاهش یابد.

وی بیان کرد: چطوری جاده ها را کنترل کنیم وقتی پاسگاه و راهدارخانۀ کافی و امکانات مناسب نداریم؟.

موسوی سپس بیان کرد: یکی از کارهای ما در طرح نوروزی برپایی سیاه چادر عشایر و استقرار پلیس و راهداری و برخی دستگاه های دیگر در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها بود که بیش ترین تصادفات و تلفات را داشت.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: یکسری نقاط حادثه خیز داریم. در کشور ۸۰۰ نقطه مشخصش شده است. در استان کرمان ۱۸۸ نقطه در دو سال گذشته اصلاح شده و امسال ۷۱ نقطۀ درون شهری و برون شهری در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه هفت محور را هم داریم که دچار مشکل است، بر حمایت ملی از استان کرمان تاکید کرد.

انتهای پیام/