مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

کلاس اولی ها بدون تأییدیۀ سنجش سلامت ثبت نام نمی شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جدید، دانش آموزان کلاس اولی بدون داشتن تأییدیۀ سنجش سلامت در مدارس استان پذیرش نمی شوند.

به گزارش صدای زرند، رضا رضایی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، لازمۀ ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس است، افزود: هیچ مدرسه ای حق ثبت نام دانش آموز، بدون داشتن تأییدیۀ سنجش سلامت را ندارد.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها بدون مراجعه به مدرسه و فقط از طریق وارد شدن به سامانۀ my.medu.ir می توانند ثبت نام را انجام داده و نوبت گیری کنند، ادامه داد: در استان کرمان، ۷۷ مرکز برای برنامۀ سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش از دبستان در نظر گرفته شده است که خانواده ها می توانند تا پایان اردیبهشت ماه در ۲ شیفت صبح و عصر به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده، بیش از ۷۷ هزار دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان کرمان ثبت نام کنند که از این تعداد، تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر سنجش شده اند.

وی گفت: سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی هر ساله به منظور ارزیابی سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه انجام می شود و در این طرح، تمامی فاکتورهای مهم سلامت کودکان بررسی و دانش آموزان بر اساس توانمندی و فاکتورهای سنجش شده به مدارس عادی و با نیازهای ویژه هدایت می شوند.

رضایی افزود: سنجش سلامت می تواند نیم رخ دقیقی از ویژگی های استعدادی دانش آموزان ارائه دهد و آن ها را برای ورود به آموزشی باکیفیت آماده کند.

انتهای پیام/