طی یک ماه گذشته انجام شد؛

۱۷ مورد زنده گیری مار در شهر زرند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند از انجام بیش از ۱۷ مورد زنده گیری انواع مار در طی یک ماه گذشته در سطح شهر زرند خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “مرتضی بخشی” رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند از حضور حیوانات وحشی خصوصاً مارها در فصل های گرم در سطح شهر خبر داد و گفت: همه ساله از ابتدای بهار تا اواسط شهریور ماه این حیوانات در سطح شهر زرند به تعداد زیادی رویت می شوند.

وی با اعلام اینکه عوامل متعددی برای ورود مار ها به محدوده شهر زرند وجود دارد که افزایش دما، حضور شهروندان در دامان طبیعت و گرسنگی مارها از جمله آنها می باشد، اظهار داشت: شهروندان در صورت رؤیت مار نزدیک آن‌ها نشوند و بلافاصله با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون، ۱۷ حلقه مار از منازل شهروندان در سطح شهر زرند و شهرک‌های اقماری زنده‌گیری و در بیابان‌های اطراف رهاسازی شده است.

وی از شهروندان خواست به محض دیدن مار هیچگونه اقدامی انجام نداده و تا زمان رسیدن تیم امداد، تنها موقعیت مکانی جانور را زیر نظر داشته باشند.

تفاوت مارهای سمی و غیرسمی

به گزارش صدای زرند، مارهای سمی دارای سر مثلثی بزرگتر از عرض بدن، مردمک چشم بیضی شکل و فرو رفتگی در بین دو چشم هستند، در مارهای سمی دندان‌های نیش از سایر دندان‌ها بزرگتر و به خوبی قابل تشخیص است، آن‌ها دارای دم کوتاه و معمولا پوستی رنگین و پر از خط و خال هستند.

مارهای غیرسمی دارای سر گرد یا بیضی هستند و از قسمت میانی بدن تا دم باریک می‌شوند و مارهای نیمه سمی همه مشخصات مارهای غیر سمی را دارند و تنها تفاوت آن‌ها با مار غیر سمی دم متوسط شان است که کوتاه‌تر از مارهای غیر سمی و بلندتر از مارهای سمی است.

شهروندان توجه داشته باشند اگر در طبیعت چادر زده اند، درب آن بسته باشد، همچنین شیشه و درهای اتومبیل را باز نگذارند و از تردد غیر ایمن در مکان‌هایی که فاقد دید کافی و یا دارای گل و گیاه فراوان هستند پرهیز شود. همچنین لازم است شهروندان برای کوه نوردی و پیاده روی در طبیعت از کفش های ساقه بلند مانند چکمه و پوتین استفاده کنند.

انتهای پیام/