هواشناسی کرمان هشدار زرد صادر کرد؛

آغاز ناپایداری های جوی از هفتم فروردین ماه در استان

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از صدور هشدار سطح زرد خبر داد و گفت: طبق پیش بینی ها از روز دوشنبه این هفته، هفتم فروردین ماه، در اکثر مناطق استان، ناپایداری جوی مانند افزایش ابر، رگبار پراکنده، باران همراه با رعدوبرق، بارش احتمالی تگرگ و بارش برف در ارتفاعات با وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

به گزارش صدای زرند، حمیده حبیبی افزود: سامانۀ بارشی از دوشنبه در استان کرمان فعال می شود و تا روز چهارشنبه، نهم فروردین ماه، به صورت متناوب در مناطق تحت تاثیر ادامه خواهد داشت.

وی ضمن توصیه برای مقابله با روان آب ها، از احتمال طغیان رودخانه ها و احتمال وقوع صاعقه و ریزش تگرگ در مناطق مستعد خبر داد و یادآور شد: تمهیدات لازم مانند احتیاط در تردد و چرای دام در حاشیۀ رودخانه ها و مسیل ها، محافظت از پوشش گلخانه ها و کشت های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ در مناطق مستعد و پرهیز از صعود به ارتفاعات اندیشیده شود.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بر رعایت جوانب احتیاط طی سفرهای برون شهری نیز تاکید کرد و گفت: به مسافران نوروزی مناطق کوهستانی استان توصیه می کنیم هنگام تردد از مسیرهای ارتباطی در ارتفاعات برف خیز، لباس گرم و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به احتمال لغزندگی جاده های کوهستانی در پی فعالیت سامانۀ بارشی جدید در استان خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی جوانب احتیاط را رعایت کنند و از سالم بودن چراغ ها، وسایل نقلیه و تجهیزات زمستانی برای ورود به مناطق کوهستانی اطمینان داشته باشند.

انتهای پیام/