برخورد هوشمندانه با شوهر دزدی

نماینده رفسنجان و انار گفت: تا جایی که اطلاع دارم، همه مسئولین متقاعد شده‌اند که همه باید وسط بیایند و با قرارگاه مرکزی که در وزارت کشور شکل میگیرد، مباحث ایجابی و سلبی در خصوص حجاب شروع شود.

به گزارش صدای زرند، حسین جلالی افزود: در جامعه باید بفهمیم که بی حجابی باعث می‌شود که خانواده ها متلاشی شوند. شوهران از خانواده ها جدا شوند و یک شوهر دزدی صورت بگیرد و بهداشت جنسیتی آسیب ببیند و چارچوب خانواده بشکند. در بعد اقناع سازی باید این مسائل را به مردم توجیه کنیم. جامعه ای که در آن خانواده دچار فروپاشی می‌شود، آن جامعه اصالتش را از دست داده است. خانواده سرچشمه جامعه است و اگر این سرچشمه آسیب ببیند، قطعا آن چشمه از بین می‌رود. باید جامعه را اقناع کنیم که این بی حجابی پیامدهای اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و عرفی دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در برنامه‌های جدید به هیچ عنوان مواجه فیزیکی و مقابله‌ای نیست، گفت: در بعد سلبی، بحث هوشمند سازی است و برخورد‌های سلبی باید از طریق هوشمندسازی صورت بگیرد و هیچ گونه مواجه‌ای نیست. البته که حتما باید با تذکر، تنبه و توجه همراه باشد. یعنی وقتی که یک قانونی را زیر پا می‌گذارد، ابتدا باید به او تذکر دهند که شما تخلف کردید و به حریم دیگران ورود کردید و باید به قوانین توجه کنید. بعد از ارسال این پیام باید به فرد یک فرصتی بدهند تا فکر کند و بعد وارد موارد سلبی و بازدارنده دیگر شوند. درصورتی که مایل بود به رفتارهایش ادامه دهد طبیعتا باید هزینه‌اش را هم پرداخت کند.

انتهای پیام/