مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان مطرح کرد؛

۱۱۱ مرد کرمانی بابت مهریه در زندان هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با بیان این که آمار زندانیان جرایم غیرعمد زندان های استان بیست ودوم اسفندماه،۲۶۱ نفر است، گفت که از این تعداد هفت نفر بدهکار دیه هستند.

به گزارش صدای زرند، سیدحجت الله موسوی قوام با بیان اینکه ۲۰۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در چند ماه گذشته روانۀ زندان ها شده اند، افزود: هشت نفر از این افراد خانم و عمدتا سرپرست خانواده هستند که با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در حال مذاکره برای برگزاری جشن گلریزان نسوان هستیم ضمن آن که از طریق مشاوران مدیران استان کمک هایی برای این افراد جمع آوری می شود.

به گفتۀ وی، ۱۳۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان چک برگشتی دارند، ۱۱۱ نفر بدهکار مهریه هستند و ۱۲ نفر هم به دلیل نفقه در زندان به سر می برند که کمک های خیرین به این افراد تعلق نمی گیرد و به بانک معرفی می شوند.

موسوی قوام بیان کرد: کرمان جزو استان هایی است که کمترین بدهکار دیه را دارد و در تلاش برای آزادی این هفت نفر تا پایان سال هستیم.

وی با بیان این که تقریبا زندانی قدیمی در زندان های استان کرمان نداریم، خاطرنشان کرد: بدهکار با بدهی کمتر از ۱۵ میلیون تومان نداریم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان از بهمن ماه سال جاری، گفت: خیرین از ۱۵ بهمن ماه تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه کمک کرده اند و گفتنی است که امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک های موردی غیر از گلریزان داشتیم.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون زمینۀ آزادی ۲۴۵ نفر از زندانیان واجد شرایط جرایم غیرعمد فراهم شده و تا پایان سال به این تعداد اضافه می شود.

انتهای پیام/