وزیر نیرو:

انتقال آب از جنوب کرمان به شمال استان در حال بازنگری است

وزیر نیرو در مراسم آغاز عملیات انتقال آب از سد جیرفت به شهرهای جیرفت و عنبرآباد، دربارۀ انتقال آب هلیل رود به شمال استان کرمان گفت: مردم مطمئن باشند تصمیمی گرفته نمی شود که برای آنان مشکل ایجاد کند و این طرح در حال بازنگری استو

به گزارش صدای زرند، علی اکبر محرابیان افزود: برای شهرهای شمال کرمان از محل دریا تامین آب می کنیم و امروز عملیات اجرایی انتقال آب به کرمان، رفسنجان و شمال استان آغاز شد که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

وی ۲۰ بهمن ماه همچنین با اشاره به عملیات انتقال آب از سد جیرفت به شهرهای جیرفت و عنبرآباد و در مراسم افتتاح تصفیه خانه آرسنیک جیرفت گفت: آبررسانی به جیرفت و عنبرآباد مورد پیگیری های مرتب مسئولان و نمایندگان این ۲ شهرستان بوده است و امیدواریم امروز مقدمه ای برای اجرای طرح در کمترین زمان ممکن شود و آب تحویل مردم شود زیرا شیرینی آن وقتی حس می شود که مردم از این آب بهره مند شوند.

محرابیان افزود: ردیف و تخصیص اعتبار برای این طرح ضعیف بود و امیدواریم برای سال آینده با پیگیری ها تقویت شود.

طرح آبرسانی به جیرفت امسال هم تخصیص اعتبار می گیرد

وی اضافه کرد: البته پیگیری می کنیم از ردیف های متمرکز وزارتخانه، اعتبار خوبی در امسال هم تخصیص یابد تا طرح سرعت بیشتری پیدا کند..

وزیر نیرو دربارۀ شرایط تقویت برق شهرستان جیرفت گفت: تلاش می کنیم تا قبل از اوج گرما و پایان اردیبهشت پست جدید و دائم راه اندازی شود تا شاهد قطعی احتمالی برق نباشیم.

وی اضافه کرد: با ساماندهی رودخانه شور جیرفت هم کاملا موافق هستم و در چارچوب حدنگاری رودخانه می تواند انجام شود؛ مازاد حد حریم و زمین هایی که آزاد می شود می تواند مورد بهره برداری و بخشی از آن در اختیار دستگاه ها قرار گیرد.

محرابیان همچنین در پاسخ به مطالبات مطرح شده تاکید کرد: برق رسانی به معادن را نیز پیگیری می کنم و وزارت صمت عملیات را آغاز خواهد کرد.

تخصیص اعتبار آبرسانی به جیرفت افزایش یابد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس هم در این مراسم گفت: آرسنیک آب در شهر جیرفت تا ۱۰ برابر حد مجاز بود که با راه اندازی تصفیه خانه این مشکل رفع شد.

ذبیح الله اعظمی افزود: طرح بزرگ انتقال آب به جیرفت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که تخصیص ها باید برای این طرح افزایش یابد زیرا به چاه های تامین آب شهر نمی توانیم دست بزنیم و زودتر باید آب به شهر برسد.

وی یادآور شد: بند فرعی نجف آباد به منظور کشاورزی است که ۱۵ سال متوقف شده بود و با همت وزیر نیرو راه اندازی شد.

اعظمی خواستار ساماندهی رودخانه شور شد که از ۲ تا پنج متر ارتفاع بالاتر از سطح شهر پیدا کرده است و در بارندگی های شدید تهدید خواهد بود.

وی ادامه داد: قرار شد وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو هر کدام نیمی از هزینه های تامین برق معادن را برعهده بگیرند.

انتقال آب هلیل به دیگر شهرها خاصیت خود را از دست داده است

امام جمعه جیرفت هم در این آیین گفت: یکی از ابر بحران ها که در کشور کم و بیش با آن مواجه هستیم کمبود آب است.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: در روستاهای جیرفت مشکلاتی داشتیم که با همت آبفا و سپاه بسیاری از مشکلات حل شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تسریع در انجام طرح آبرسانی از طریق سد جیرفت بسیاری از مشکلات مردم در شهر و روستا حل شود.

تارم با اشاره به حل موقت مشکل کمبود برق در منطقه سرجاز جیرفت اظهار کرد: صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان مشکلاتی در حوزه برق دارند که امیدواریم حل شود.

وی ادامه داد: انتقال آب هلیل به دیگر شهرها، خاصیت و اثر خود را عملا از دست داده، طرح تا اندازه ای متوقف شده که امیدواریم با تدبیر استاندار و وزیر مدیریت شود.

انتهای پیام/