مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان:

افزایش کیفیت اینترنت روستاهای زرند و توسعه فیبر نوری در شهرهای زرند تا سال آینده

‍ مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از افزایش کیفیت اینترنت روستاهای زرند و توسعه فیبر نوری در شهرهای شهرستان زرند تا سال آینده خبر داد.

به گزارش صدای زرند، صبح امروز ۲ بهمن ماه جاری هماهنگی جهت اجرای پروژه فیبر نوری کسب و کارها و منازل شهرستان زرند (fttx) با حضور حسین ساجدی فر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در فرمانداری زرند برگزار شد.

“حسین ساجدی فر” مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در این نشست، با بیان اینکه از ۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار زرند، ۸۱ روستا دارای ارتباط مکالمه مناسب و ۶۴ روستا دارای ارتباط اینترنتی مناسب هستند، اظهار داشت: تا پایان شهریور ماه سال آینده ۲۳ روستای شهرستان زرند از اینترنت مطلوب بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: این تعداد شامل ارتقاء ۹ سایت به ۴G و ۷ سایت جدید و اجرای ۵۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی را شامل می شود که اینترنت مناسب و پایدار را برای شهروندان زرندی به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه هم اکنون شهر زرند با اجرای بالای ۶۰ درصدی پروژه فیبر نوری، جزو اولین و برترین شهرستان ها در خصوص اجرای پروژه بستر فیبر نوری در سطح استان کرمان می‌باشد، اظهار داشت: انشاالله با همکاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان زرند، می توانیم تا شهریور ماه سال آینده بستر فیبر نوری را در شهرهای شهرستان، خصوصا شهر زرند؛ تا ۱۰۰ درصد توسعه دهیم.

ساجدی فر اظهار داشت: تمام این توسعه ها ذیل برنامه USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام خواهد شد.

حمایت جدی از کسب و کارهای اینترنتی در دستور کار دولت قرار دارد

“سیدرضا حسینی نژاد” فرماندار زرند نیز توسعه پهنای باند اطلاعات و ارتباطات و همچنین سرعت اینترنت را جهت پشتیبانی و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: تغییر کسب و کارهای فیزیکی به اینترنتی نیازمند حمایت‌ مسئولان بوده و باید برای تقویت این نوع کسب‌ و کارها برنامه‌ای تدوین ‌شده تا فصل جدیدی از فعالیت‌های شغلی در شهرستان زرند آغاز شود.

وی در همین راستا با تاکید بر اینکه حمایت جدی از کسب و کارهای اینترنتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان زرند، خصوصا شهرداری‌ها، موظف به همکاری و هماهنگی با اداره کل ارتباطات استان کرمان جهت اجرای کامل بستر فیبر نوری در شهرستان زرند می‌باشند.

photo 2023 01 22 19 54 04

انتهای پیام/