مدیرعامل آبفا کشور مطرح کرد؛

احتمال دشوار شدن وضعیت آبی در ۲۶۰ شهر

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به بحران آب در استان های مختلف کشور، گفت: اگر برنامه ریزی نشود ۲۶۰ شهر می تواند دچار بحران شود، ولی علیرغم تمام مشکلات، تغییر اقلیم و افزایش هزینه های تامین آب سعی بر این است که کمترین مشکل را در استان ها داشته باشیم.

به گزارش صدای زرند، اتابک جعفری با اشاره به آخرین وضعیت شیرین سازی آب دریا در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۳۵ هزار مترمکعب در شبانه روز شیرین سازی آب در کشور انجام می شود، با توجه به نیازی که ساحل دارد و نمی خواهیم پروژۀ انتقال آب اجرایی کنیم، یکی از بحث های جدی در حوزۀ آب، موضوع شیرین سازی آب دریا است.

وی با بیان اینکه در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، یزد، مازندران، گیلان، سمنان، البرز، اصفهان، کرمان، مرکزی و گلستان از آب شیرین سازی شده استفاده می شود، یادآور شد: تا زمانی که منطقه آب داشته باشد استفاده از این روش مقرون به صرفه نیست و وزارت نیرو نیز به این سمت حرکت نمی کند.

جعفری ۱۷ دی ماه با بیان اینکه در حال حاضر دو درصد جمعیت کشور معادل تقریبا یک و نیم میلیون نفر از آب دریا استفاده می کنند گفت: پیش بینی ما این است که مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در طول برنامه بتوانیم ۵۰۰ هزار مترمکعب دیگر را به این مجموعه اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به هزینۀ شیرین سازی آب دریا در کشور، یادآور شد: بر اساس آخرین قراردادهایی که به امضا رسیده، هزینۀ هر مترمکعب آب از طریق شیرین سازی آب دریا حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان تمام می شود.

وی افزود: برای ساحل دریا و شهرهایی که در حریم دریا قرار دارند، یکی از برنامه های جدی این است که ۵۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت شیرین سازی کشور تا پایان برنامه افزوده شود و برنامه های متعددی را برای این بخش تعریف کرده ایم .

انتهای پیام/