رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

ساختمان بیمارستان های شفا، افضلی پور و بهشتی کاملا فرسوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سه بیمارستان از چهار بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه در شهر کرمان دچار فرسودگی است، گفت: ساختمان بیمارستان های شفا، افضلی پور و شهید بهشتی کرمان کاملا فرسوده و نیازمند بازسازی است.

به گزارش صدای زرند، مهدی احمدی نژاد افزود: در شهرهای مجاور شهر کرمان مثل بم، جیرفت، شهربابک و کهنوج نیز مشکل بیمارستان های فرسوده را دارند و نیازمند تاسیس بیمارستان های نوساز هستند.

وی با اشاره به طرح ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شفا در شهر کرمان اضافه کرد: بیش از دو سوم پول ساخت این بیمارستان از تهاتر زمین های دانشگاه فراهم خواهد شد اما برای شروع پروژه به پول نقد نیاز است که از سوی دولت می تواند تامین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: اگر بیمارستان شفا با ظرفیت ۷۰۰ تخت ساخته شود می توان گفت بسیاری از مشکلات این شهر و شهرستان های اطراف حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان استانداردی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجود ندارد، گفت: ساختمان بیمارستان شفا قدیمی است و بنای بیمارستان افضلی پور نیز بیش از ۲۵ سال قدمت دارد.

احمدی نژاد بیان کرد: بیمارستان شهید دکتر باهنر کرمان ۲۴۰ تخت بستری استاندارد دارد و اگر همین تعداد تخت پاسخگوی بیماران تصادفی باشد، خوب است.

وی اظهار کرد: در بیمارستان های دولتی کرمان شرایط بستری شدن بیماران خاص و وی آی پی در حال فراهم شدن است و درصددیم که از امکانات بیمه ها نیز در این مسیر استفاده کنیم.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص در بخش بهداشت و درمان کرمان، گفت: رفع این مشکل بسیاری از موانع موجود بر سر راه بهداشت و درمان استان کرمان را برطرف می کند.

وی ادامه داد: کرمان در صورت تامین زیرساخت های مورد نیاز پزشکی و شهری می تواند در بخش جذب بیماران و توریست درمانی نقش مهمی در کشور ایفا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هزینه هایی که به دلایل مختلف به سیستم بهداشت و درمان استان وارد می شود فراتر از آن چیزی است که مردم تصور می کنند.

وی به تامین و خرید تجهیزات به عنوان یکی از ضرورت های بیمارستان های کرمان اشاره کرد و یادآور شد: نبود تجهیزات به روز و حتی کُند پیش رفتن طرح های عمرانی، همه در کنار هم مشکلات عدیده ای را برای این بخش به وجود می آورد.

انتهای پیام/