رئیس اتاق کرمان:

وعده های جبران خسارت سرمازدگی پسته عملی نشد

رئیس اتاق کرمان امروز صبح در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به خسارت شدید سرمازدگی به محصول پسته در کرمان گفت: بلافاصله پس از وقوع سرمازدگی، نمایندگان کرمان، مسئولان اجرایی و فعالان بخش خصوصی، حضور فعالی داشتند و جلسات متعددی در تهران، وزارتخانه، استانداری و ... برگزار شد تا ابعاد این فاجعه را تخفیف بدهیم اما تاکنون تقریبا هیچ یک از قول و قرارها انجام نشده است.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی طبیب زاده افزود: سه ماه تا رسیدن فصل بهار وقت داریم و باید بررسی کنیم که چه باید انجام دهیم تا دوباره دچار این مشکل نشویم.

وی ۲۴ آذرماه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع پیگیری مسائل مربوط به سرمازدگی درختان پسته در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: به کارگیری عملی دانش بنیان ها در استان کرمان در حال انجام است و سعی می کنیم کارهای کارشناسی به شرکت های دانش بنیان واگذار شود.

طبیب زاده با اشاره به همراهی و همکاری دانشگاه باهنر کرمان، مرکز تحقیقات کشاورزی کرمان، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه هایتک برای بررسی و پیگیری موضوع سرمازدگی و کاهش خسارت ها، گفت: دانشگاه باهنر کرمان به صورت ویژه در این حوزه حضور پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم درصورت وقوع سرما و کاهش دمای هوا، بتوانیم سطح خسارت ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/