احتمال یخ زدگی جاده های استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان با اشاره به احتمال یخ زدگی جاده های این استان طی امشب از شهروندان خواست درصورت مسافرت به توصیه های راهداری توجه کنند.

به گزارش صدای زرند، احسان عراقی زاده روز یکشنبه افزود: به مردم توصیه می شود هنگام سفرهای جاده ای علاوه بر زنجیر چرخ، سوخت و خوراک کافی را حین سفر به همراه داشته باشند و حتما نکات ایمنی و توصیه های راهداری را جدی بگیرند.

وی گفت: روند پاسخگویی سامانه ۱۴۱ با افزایش تعداد نیرو سریع تر از گذشته شده و افراد می توانند پیش از انجام سفرهای جاده ای از وضعیت بارندگی و شرایط جوی محورها مطلع شوند.

آماده باش و شروع تیغ زنی جاده های برفگیر

مدیرکل راهداری استان کرمان همچنین با اشاره به شروع بارش برف و باران در بسیاری از محورهای ارتباطی استان گفت: نیروها و تیم های امدادی راهداری اکنون در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند و تیغ زنی جاده ها در برخی نقاط نیز شروع شده است.

به گفته وی بارندگی های استان کرمان از صبح روز گذشته آغاز شده و تاکنون در اکثر نقاط استان بارندگی رخ داده است.

وی اظهار داشت: سامانه بارشی از دیشب به صورت بارش برف در مناطق شمال، شمال غرب، شمال شرق و مرکز استان ازجمله شهرستان های زرند، کوهبنان، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، بردسیر، بافت و رابر مشاهده شد و اکثر گردنه های این مناطق درگیر بارش برف بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه از دیشب نمک پاشی و شن ریزی در محورهای ارتباطی استان آغاز شده است تصریح کرد: مقدار باران و برف در برخی از محورهای ارتباطی به حدی رسید که راهداران را مجبور به تیغ زنی راهها کرد و اکنون محورهای ارتباطی استان باز هستند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه محورهای ارتباطی استان کرمان تا این لحظه باز هستند و تردد در آن برقرار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان همچنین افزود: مناطق شرقی استان کرمان ازجمله شهرستان های بم، فهرج، نرماشیر و ریگان، حتی گردنه دهبکری نیز طی ۲ روز گذشته هیچ بارندگی نداشتند.

انتهای پیام/