کسب مقام دوم مسابقات طناب کشی کارگران کشور توسط تیم فولاد زرند

تیم فولاد زرند ایرانیان در مسابقات طناب کشی کارگران کشور به مقام دوم رسیدند.

به گزارش صدای زرند، دبیرکل انجمن طناب کشی کارگری کشور در حاشیه برگزاری مسابقات کشوری طناب کشی کارگری گفت: مسابقات طناب کشی قهرمانی کارگران کشور هر ساله برگزار می‌شود که امسال با عنوان جام سردار دل ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به میزبانی هیئت ورزش‌های کارگری استان کرمان و شرکت فولاد زرند ایرانیان و لاستیک بارز کرمان در سالن شهدای کارگر شهر کرمان برگزار شد.

امیری پور افزود: ۱۰ تیم از استان‌های کرمان، زرند، گیلان، تهران، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، کارگران خوزستان و مازندران در این مسابقات شرکت کردند.

او با اعلام اینکه رویکرد ما برگزاری مسابقات بین کارگران و خانواده‌های این افراد است، تصریح کرد: افرادی می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند که سابقه سه ماه پرداخت مستمر بیمه تامین اجتماعی را داشته باشند.

به گفته امیری پور، افراد شرکت کننده می‌بایست کارگر باشند؛ یعنی در یک کارخانه یا واحد صنعتی، تولیدی خدماتی شاغل باشند و معرفی نامه داشته و از طریق هیئت‌های ورزش‌های کارگری اقدام به ثبت نام کرده باشند.

دبیرکل انجمن طناب کشی کارگری کشوری تصریح کرد: در مسابقات طناب کشی، می‌بایست مجموع تیم‌ها تقریبا ۷۲۰ کیلو و اعضای هر تیم نیز هشت نفره باشند.

او بیان داشت: با توجه به اینکه جامعه هدف ما کارگری است، در زمان شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای برنامه ریزی شد تا ورزش تعطیل نشود؛ حتی در یک مقطع زمانی در یکسری از رشته‌های خاص به سمت برگزاری مسابقات مجازی نیز رفتیم.

دبیرکل انجمن طناب کشی کارگری کشور افزود: با توجه به اینکه ما فدراسیون کارگری و صنفی هستیم، پارسال و همچنین در نیمه دوم امسال که شیوع ویروس کرونا کمتر شد، توانستیم رویداد‌های زیادی در رشته طناب کشی، در سطح کشور برگزار کنیم.

امیری پور ابراز امیدواری کرد، این مسابقات مقدمه‌ای باشد برای اینکه ورزش کارگری در دل کارخانه‌ها برگزار شود.

او، طناب کشی را یک ورزش بومی و محلی دانست و گفت: این رشته ورزشی سابقه و ریشه در تاریخ کشور دارد و افرادی که دارای مشاغل خاص هستند، می‌توانند در این رشته شرکت کنند؛ زیرا باید از لحاظ بدنی ورزیده باشند.

در پایان این مسابقات، تیم لاستیک بارز کرمان بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های فولاد زرند ایرانیان و کارگران خوزستان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/