رفع اختلاف مالکیت میان کشاورزان و اداره منابع طبیعی زرند

فرماندار زرند از تشکیل اولین کارگروه رفع تداخلات اراضی شهرستان با حضور ادارات ذیربط منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور اراضی، ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی، خبر داد.

به گزارش صدای زرند، سیدرضا حسینی نژاد رئیس قرارگاه رفع تداخلات اراضی شهرستان در اولین جلسه کارگروه رفع تداخلات در محل فرمانداری، با تاکید بر لزوم تسریع در همکاری و هماهنگی کارشناسان مربوطه امور اراضی، منابع طبیعی و ثبت اسناد جهت جمع آوری اطلاعات و طرح درخواست متقاضیان مربوطه در کارگروه شهرستانی جهت تصمیم گیری نهایی، افزود: اصلاح سوابق و نقشه ها و اسناد مالکیت در عرصه های مورد تداخل در اراضی ملی و دولتی شهرستان باید در اولویت اقدام اعضای کارگروه قرار گیرد.

فرماندار زرند گفت: اهمیت موضوع رفع تداخلات اراضی به ویژه اختلافات موجود بین دولت و کشاورزان در مورد تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات در شهرستان، مورد تاکید است.

او همچنین با اشاره به قوانین امور اراضی و نقطه عطف در خصوص اختصاص ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید به مساله رفع تداخلات اراضی، اشاره کرد و گفت: باید در ابتدا ضمن رفع اختلاف مالکیت میان کشاورزان و اداره منابع طبیعی؛ تعیین تکلیف مالکیت دولت و کشاورزان در محدوده های بخش کشاورزی انجام و پس از رفع موارد اختلافی نسبت به اصلاح اسناد مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی اقدام شود.

فرماندار زرند در پایان تصریح کرد: تاکنون در کارگروه های تخصصی شهرستان بیش از ۵۰ محدوده که شامل حدود ۱۰۰ قریه می باشد در دست اقدام و بررسی است.

در این نشست قوانین امور اراضی و مشکلات در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم برای برطرف کردن هرچه سریعتر موانع و مشکلات اخذ شد.

انتهای پیام/