بیمه شدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن فقط با شماره‌گیری ۱۶۶۶ بیمه سلامت

بیمه کردن فوری افراد فاقد بیمه فقط با شماره گیری ۱۶۶۶ با وجود سختگیری های شرکت های بیمه‌گر در بیمه کردن افراد، اقدامی منحصربفرد است که بیمه سلامت در کرمان بر آن همت گذارده و بیش از ۶۰ هزار نفر از ساکنان این استان را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش صدای زرند، علاوه بر ورود بیمه سلامت به بخش درمان ناباروری و تقبل هزینه های سنگین و سرسام آور این بیماری، پذیرفتن هزینه های درمان اعتیاد، رایگان بودن هزینه های بستری مددجویان نهادهای حمایتی، پوشش هزینه های توانبخشی توانخواهان بهزیستی، اجرای طرح بیمه خانوارها در نقاط کم برخوردار و حاشیه شهر و افزایش چتر پوششی افراد تحت حمایت از جمله اقدامات امیدآفرین در جامعه است.

به جرات می توان گفت، حمایت های بیمه سلامت از افراد تحت پوشش و تلاش برای جذب حداکثری افراد فاقد بیمه، در کمتر کشوری اتفاق می افتد به گونه ای که شماره کارشناسان بیمه سلامت در مراکز درمانی در معرض دید مراجعه کنندگان قرار گرفته تا در صورت نداشتن بیمه با ارسال کد ملی خود به شماره درج شده بلافاصله تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

اما بیمه سلامت با وجود خدمات گسترده و ارزنده، مانند برخی سازمان های بیمه گر تعهدات مالی تلنبار شده ندارد که نکته ای حائز اهمیت است.

169965835

افراد فاقد بیمه با ارسال پیامک به شماره ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ بلافاصله بیمه می شوند

آنطور که مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان می گوید، اگر بیمار فاقد بیمه برای دریافت خدمات درمانی یا دارویی از نظر پرداخت هزینه دچار مشکل شود می تواند همان لحظه کد ملی خود را به شماره ۱۴۰۲۹۴۰ ۰۹۱۳ پیامک کند و بلافاصله بیمه شود و خدمات دارویی و درمانی خود را سریعا و در همان لحظه دریافت کند.

محمد جعفری روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته “بیمه سلامت” به وجود ۳۴۰ داروخانه طرف قرارداد بیمه سلامت در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: طرح پزشک خانواده شهری نیز طی یک سال گذشته در کرمان به عنوان پایلوت برای اقشار مختلف به صورت رایگان اجرا شد به طوری که افراد در این طرح با هفت هزار تومان ویزیت و در صورت نیاز به صورت الکترونیک به متخصص ارجاع می شوند به طوری که این طرح به کل کشور تعمیم داده شد.

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پزشک خانواده در سراسر استان کرمان برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفری بیمه همگانی رایگان شهری در نظر گرفته شده است.

جعفری گفت: پوشش بیمه رایگان برای ۶ میلیون ایرانی فاقد بیمه به منظور حمایت از اقشار و دهک ‌های سطح پایین جامعه انجام شده که بدون نیاز به مراجعه این افراد به دفاتر بیمه سلامت تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

مطالبات بروز و تعهد ۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت به مراکز درمانی کرمان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان می گوید، مطالبات مراکز درمانی، داروخانه ها و آزمایشگاه ها از این سازمان بروز است.

وی به خدمات ارائه شده این بیمه به اقشار مختلف جامعه اشاره و تصریح می کند، این سازمان هزینه های درمان ناباروری، ترک اعتیاد، بیمه خانوارهای مناطق کم‌ برخوردار و توانجویان را نیز متقبل شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت با پوشش ۶۰ درصدی بیمه افراد، بزرگ‌ ترین بیمه درمانی کرمان و کشور به شمار می رود ادامه داد: بیمه سلامت ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد مالی به مراکز درمانی این استان دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر اینکه پرداخت‌ های بیمه سلامت کرمان به مراکز درمانی این استان بروز است و تمام مطالبات این مراکز از بیمه سلامت تا شهریورماه سال جاری پرداخت شده و مطالبات مهرماه نیز تا چند روز آینده پرداخت می شود.

رد پای بیمه سلامت در اتفاق خیر فرزندآوری

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از فرزندآوری بیمه رایگان زوج ‌ها، مادران باردار و کودکان به دنیا آمده تا پنج سال تحت پوشش بیمه قرار می گیرند اظهار داشت: ۹۰ درصد هزینه ‌های درمان زوج‌ های نابارور در مراکز دولتی و غیردولتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: تشخیص و درمان ناباروری جزو درمان های گران قیمت محسوب می ‌شود که طبق آمارهای موجود با اعمال شیوه های درمانی حدود ۴۰ درصد زوج های نابارور درمان می ‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ۲ مرکز درمان فوق تخصصی دولتی و غیردولتی با پنج متخصص فوق تخصص نازایی در کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به تدریج به زوج های نابارور به منظور مراجعه به مراکز درمانی برای درمان ناباروری پیامک ارسال می کند گفت: بیمه سلامت هزینه های درمان ناباروری بانوان را تا سن ۴۹ سالگی متقبل شده به طوری که این افراد تا سالی سه مرتبه می توانند مورد “آی وی اف” قرار بگیرند و بیمه سلامت این هزینه ها را پوشش دهد.

بیمه سلامت روزانه ۲.۵ میلیارد تومان خرج بیمه شدگان می کند

جعفری تصریح کرد: بیمه سلامت با بیش از هزار و ۴۰۰ موسسه درمانی طرف قرارداد است و ماهانه بیش از ۷۵ میلیارد تومان تعهد مالی در قبال بیمه شدگان دارد و روزانه ۲ و نیم میلیارد تومان خرج درمان بیمه شدگان می کنند.

وی اظهار داشت: شرایط سهولت بیمه اقشار مختلف جامعه مانند ایران در هیچ کشور دیگری وجود ندارد و حمایت های دولتی برای خانواده ها بخصوص گروه های آسیب پذیر برقرار نیست.

وی به شرایط دشوار اقتصادی و تحریم ها نیز اشاره کرد و افزود: دولت با وجود شرایط موجود خدمات زیادی را در بیمه سلامت انجام داده که باید مطرح شود تا مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

169966009

رایگان بودن هزینه های بستری مددجویان نهادهای حمایتی در بیمارستانها

وی افزود: هزینه های درمان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در صورت بستری شدن در بیمارستان ‌های دولتی رایگان است و بیمه سلامت درمانی تا ۸۰ درصد هزینه ‌های بیماران همه دهک‌ ها را در صورت مراجعه سرپایی به مراکز درمانی می پذیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اجرای طرح دارویار توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارز ترجیحی دارو به جای تخصیص به تولید کننده یا وارد کننده، به مصرف کننده ارائه می شود که اتفاق خوبی است.

مدیرکل کل بیمه سلامت استان کرمان با تشریح جزئیات طرح “دارویار” گفت: این طرح با انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم، اقلام بیشتری از دارو را زیر چتر حمایت بیمه قرار می ‌دهد و قیمت دارو به سمت واقعی شدن پیش می ‌رود.

دستگیری بیمه سلامت از مددجویان نهادهای حمایتی

جعفری با اشاره به انعقاد تفاهم ‌نامه بیمه سلامت و بهزیستی برای پوشش هزینه های اقدامات توانبخشی توانخواهان بهزیستی شامل فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و … اظهار داشت: طبق این تفاهم ‌نامه تا سقف ۷۰ درصد هزینه‌ های معلولان در بخش خصوصی و یا دولتی در تعهد بیمه سلامت قرار می گیرد.

تقبل هزینه های ترک اعتیاد توسط بیمه سلامت

وی ادامه داد: همچنین بیمه سلامت هزینه‌ های ترک اعتیاد افراد معتاد به مواد مخدر را نیز متقبل شده است چنانچه هزینه های افراد با هر پوشش بیمه ‌ای بعد از مراجعه به مراکز ترک اعتیاد، توسط بیمه سلامت پرداخت می ‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان به اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز اشاره و تصریح کرد: حدود ۵۰۰ هزار نفر پزشک و ماما در اجرای طرح پزشک خانواده شرکت دارند.

وی گفت: پزشکان خانواده بیش از ۸۵ درصد نیازهای اهالی این مناطق را پاسخگو هستند و در صورت نیاز بیمار به سطوح تخصصی پزشکی ارجاع داده می‌شوند.

وی به وجود ۱۴۰ پزشک خانواده عمومی در شهرهای استان کرمان اشاره و تصریح کرد: پزشک خانواده طرحی مترقی برای پیشگیری از هدررفت هزینه خانواده، تشخیص به موقع بیماری و راهنمایی بیماران به سطوح تخصصی در صورت نیاز است.

وی ابراز امیدواری کرد، طرح پزشک خانواده تا سال آینده به سایر جمعیت شهری کرمان نیز تعمیم داده شود.

اهالی حاشیه شهر کرمان زیر ذره بین بیمه سلامت

مدیر پروژه ساماندهی بیمه درمان سکونتگاه های غیر رسمی کشور اظهار داشت: طرح بیمه افراد خانواردر مناطق کمتر برخوردار استان کرمان و حاشیه شهر کرمان در حال اجرا است و بیمه سلامت در قالب این طرح جامعه هدف را خانه به خانه جستجو و پزشک خانواده را در این مناطق مستقر کرده است.

169966014

طرح موفق نسخه نویسی الکترونیک در کرمان

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک در این استان موفق عمل کرده است به طوری که طی هفته های اخیر که اینترنت به مشکل مواجه بود حتی یک دقیقه قطعی اینترنت در شبکه نسخه نویسی الکترونیک مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: سامانه نسخه نویسی الکترونیک به گونه طراحی شده که بالاترین سرعت و کمترین اختلال را با امکان بروزرسانی سریع دارد.

جعفری افزود: مشکل نسخه نویسی الکترونیک در برخی مناطق که مشکل اینترنت دارند در حال بررسی و رفع است.

وی به موضوع دریافت زیرمیزی توسط تعداد اندکی از پزشکان اشاره کرد و گفت: تعرفه ‌های پزشکی هر سال اعلام می ‌شود لذا دریافت هرگونه وجهی خارج از این تعرفه ‌ها، غیرقانونی است.

وی اظهار داشت: سازمان‌های نظارتی با قاطعیت با پدیده زیرمیزی برخورد می‌کنند تا وجوه اضافه دریافت شده، به بیماران برگشت داده می شود.

بیمه سلامت در درمان اعتیاد با تمام مراکز دولتی درمان اعتیاد قرارداد دارد

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان نیز گفت: این سازمان با تمام مراکز دولتی درمان اعتیاد قرارداد دارد.

علی قوام افزود: برای تامین هزینه های درمان بستری اعتیاد درخواست تخصیص بودجه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت با اصلاح نظام یارانه ها حدود ۶ میلیون نفر از دهک های پایین را در کشور تحت پوشش بیمه رایگان قرار داده است افزود: افراد با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* و وارد کردن کد ملی، از پوشش بیمه ای خود مطلع شوند.

معاون بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: شماره ۱۶۶۶ سامانه اطلاع رسانی بیمه سلامت است و مردم می توانند مسائل خود را با شماره گیری این کد مطرح کنند.

وی ادامه داد: افراد همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پنل شهروندی بیمه سلامت به آدرس Bimehsalamatiranian.ir مراجعه و پرونده الکترونیک، نسخه هاف اعتبار بیمه و اطلاعات درج شده بیمه شده را مشاهده کنند.

بیمارستان ها حق ندارند همراه بیمار را برای گرفتن دارو یا تجهیزات به بیرون بفرستند.

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان افزود: از اسفندماه سال قبل الزام شده اقلام مورد نیاز بیماران از داخل بیمارستان تامین شود.

وی تاکید کرد: بیمارستان ها حق ندارند همراه بیمار را برای گرفتن دارو یا تجهیزات به بیرون بفرستند.

انتهای پیام/