بیمارستان سینا شهرستان زرند موفق به دریافت لوح بیمارستان دوستدار کودک شد

با تلاش مجدانه کارکنان در راستای دستیابی به اهداف و اجرای اقدامات مختلف بیمارستان سینا زرند تنها بیمارستان دولتی زرند موفق به دریافت لوح دوستدار کودک شد.

به گزارش صدای زرند، در مراسمی که به همین منظور در بیمارستان سینا زرند با حضور دکتر فریور رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، حسینی نژاد فرماندار زرند، دکتر احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، جمعی از پزشکان و کادر بیمارستان برگزار شد.

دکتر فریور از تلاش های مجدانه کارکنان و کادر پزشکی این بیمارستان در دستیابی به این لوح ارزشمند تقدیر و تشکر کرد.

این مقام بهداشتی بر اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر تاکید کرد و افزود نوزاد تا دو سالگی از نظر ایمنی بدن در سطح نسبتا پایینی است و شیر مادر بهترین تغذیه برای کودک و موجب افزایش ایمنی بدن نوزاد می‌شود.

دکتر فریور گفت: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند از ضریب هوشی بالاتر، تکلم روان تر، ارتباط عاطفی قوی تر با مادر و تربیت پذیری بهتر برخوردارند و رشد و تکامل و بهبود سیستم ایمنی شیرخوار و همچنین پیشگیری از ابتلا به عفونت در آنها بیشتر است.

همچنین در کودکانی که از شیر مادر تغذیه شده‌اند بیماری های مختلف اسهالی، عفونت های تنفسی و ادراری، آلرژی و آسم، پوسیدگی دندان، و سوء تغذیه و چاقی، بیماری‌های بدخیم و سرطان بسیار کمتر دیده شده است

دکتر احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: راه اندازی بیمارستان دوستدار کودک یک نهضت جهانی است که توسط یونیسف و سازمان جهانی بهداشت با هدف کمک به ارتقا سلامت نوزادان در راستای حمایت از تغذیه با شیر مادر آغاز شده است. که بیمارستان سینا شهرستان زرند با اجرای ۱۰ اقدام بیمارستان دوستدار کودک برای تغذیه موفق با شیر مادر موفق به دریافت لوح ارزشمند دوستدار کودک شد.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند هم با قدردانی از تلاش ارزشمند مجموعه بیمارستان سینا زرند در موفقیت کسب لوح دوستدار کودک گفت: در دین مبین اسلام هم بر تغدیه از شیر مادر بسیار تاکید شده است

فرماندار زرند با تاکید برلزوم آگاهی بخشی در راستای حمایت از تغدیه با شیر مادر افزود: در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه افراد تاثیرگذار و سازمان های مردم نهاد نقش بسزایی میتوانند داشته باشد.

انتهای پیام/