نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی؛

آرامش منطقه زرند و کوهبنان در گرو رفع نیازهای بحق جامعه کارگری

شورای کارگری شهرستان زرند با محوریت بررسی مسائل و مشکلات معادن و کارگران سختکوش ذغالسنگ شهرستان های زرند و کوهبنان، به ریاست سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، صبح امروز، شورای کارگری شهرستان زرند با محوریت بررسی مسائل و مشکلات معادن و کارگران سختکوش ذغالسنگ شهرستان های زرند و کوهبنان، به ریاست سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند و با حضور دکتر مهرابی معاون امور اقتصادی استانداری کرمان، خانم شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان، مهندس شریفی مدیرعامل شرکت معادن ذغالسنگ استان کرمان و تعدادی از مدیران اجرایی شهرستان و نمایندگان کارگری معادن در محل فرمانداری زرند برگزار شد.

فرماندار زرند با بیان اینکه امروز شهرستان زرند بعنوان قطب جدید چرخه کامل صنعت تولید شمش فولادی مطرح و تولید و بهره وری حداکثری از معادن ذغالسنگ بعنوان ماده اولیه این صنعت بیش از هر زمان دیگری احساس میشود، افزود: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر جامعه سختکوش معادن دولتی و خصوصی ذغالسنگ در شهرستان زرند، طلایه داران جبهه تولید و پیشرفت اقتصادی شهرستان میباشند.

سیدرضا حسینی نژاد همچنین با اشاره به جمعیت بالای ۱۳ هزار نفری جامعه کارگری شهرستان زرند در حوزه صنعت و معدن، یادآور شد: مسئولین اجرایی و در راس آنها شورای تامین شهرستان زرند به عنوان حامی جدی و پشتوانه اصلی جامعه سختکوش کارگری ذغالسنگ شهرستان، پیگیر مطالبات قانونی و برحق این عزیزان میباشد.

نماینده عالی دولت ادامه داد: صندوق بازنشستگی فولاد کشور بعنوان متولی اصلی شرکت ذغالسنگ استان کرمان موظف و متعهد به بررسی و حداقل رساندن مسائل و مشکلات کارگری این شرکت میباشد که در این خصوص بزودی با پیگیری فرمانداری و شرکت ذغالسنگ جلسه ای فوق العاده با حضور مدیرعامل صندوق فولاد تشکیل و مشکل نقدینگی و مطالبات کارگران این شرکت بررسی خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه کار در معادن ذغالسنگ جز مشاغل سخت و زیان آور است، باید فورا طی مکاتباتی از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداران، پیشنهاد اصلاح ضریب ۱.۵ و افزایش آن به ضریب ۲ برای مشاغل و کارکنان معادن زغالسنگ انجام و مجمع نمایندگان استان کرمان نیز از طریق مجلس شورای اسلامی نسبت به جبران خلاء های قانونی در این خصوص اقدام شود.

دکتر مهرابی همچنین با بیان اینکه مشکل نقدینگی شرکت ذغالسنگ در حدود ۳۷۹ میلیارد تومان، باید در کوتاه مدت بخشی از آن طریق صندوق بازنشستگی فولاد برطرف شود، تصریح کرد: تغییر روش تولید و تکنولوژی معادن ذغالسنگ در بلند مدت نیز جهت بهره وری حداکثری باید مدنظر قرار گیرد.

وی در خصوص برطرف شدن برخی کمبودها و خلاء های بیمه ای کارگران نیز خواستار استفاده از ظرفیت بالقوه شورای معادن استان کرمان شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه معاندان و دشمنان نظام اسلامی در کمین سواستفاده های گسترده رسانه ای و تشویش اذهان عمومی در بحث کارگری میباشند، بر لزوم تامین امنیت خاطر و آسایش رفاهی کارگران تاکید کرد.

خانم عفت شریعتی آرامش منطقه زرند و کوهبنان را در گرو رفع نیازهای بحق جامعه کارگری دانست و اظهار داشت: باید سریعا و در قدم اول ضریب سختی مشاغل کارگران معادن ذغالسنگ به ضریب ۲ افزایش پیدا کند و مجمع نمایندگان استان کرمان از طریق طرح در مجلس شورای اسلامی در بحث ضعف و یا کمبودهای احتمالی قانون در این خصوص پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/