استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت احیا و رفع موانع واحدهای تولیدی و اشتغالزایی پایدار در زرند

در بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان و فرماندار زرند از معدن ذغالسنگ خمرود زرند، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های قضایی و اجرایی، جهت احیا واحدهای تولیدی، رفع موانع تولید و اشتغالزایی پایدار، تاکید شد.

به گزارش صدای زرند، “سیدرضا حسینی نژاد” فرماندار زرند در حاشیه بازدید از معدن ذغالسنگ خمرود فولاد زرند ایرانیان با اشاره به ذخیره بالا و روش مکانیزه تولید و استخراج در این مجموعه ذغالسنگ، یادآور شد: امروز با توسعه و تکمیل چرخه کامل تولید شمش فولادی در شهرستان زرند، نیاز به تولید ذغالسنگ در زرند بعنوان مواد اولیه صنعت فولادسازی، بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت حداکثری از سرمایه گذاران در جهت اجرای طرح تجهیز مدرن و مکانیزه و گسترش ذغالسنگ خمرود تا مرحله استخراج و بهره برداری رسمی و نامی، افزود: مجموعه اجرایی شهرستان از شرکت فولاد زرند ایرانیان در راستای افزایش تولید، گسترش زمینه جذب جوانان جویای کار و استفاده حداکثری از ظرفیت های معدنی بالقوه منطقه، متعهد و پای کار می‌باشند.

فرماندار زرند با بیان اینکه مدیریت این معدن نسبت به جذب افراد بومی و استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی منطقه، متعهد می باشد، ادامه داد: بزودی طی جلسه ای که با حضور مدیران مربوطه شهرستانی و استانی ویژه بررسی مسائل، مشکلات و مطالبات این معدن تشکیل خواهد شد، ذغالسنگ خمرود تا مرحله بهره برداری رسمی و تولید نامی، مورد حمایت جدی مسئولین شهرستان و استان قرار خواهد گرفت.

اشتغال‌زایی پایدار برای جوانان زرند با بهره‌برداری از معدن خمرود

“ماشاالله سهراب نژاد” مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان نیز گفت: این شرکت در استخراج مکانیزه ذغالسنگ خصوصا در مجموعه ذغالی خمرود، الگو و پیشرو دیگر معادن فعال ذغالسنگ در استان کرمان می‌باشد.

وی ناحیه ذغال‌دار خمرود متشکل از دو معدن ۱ و ۲ و ذخیره زمین شناسی این معدن را حدود ۶۳ میلیون تن و ذخیره قابل استخراج را به میزان ۳۸ میلیون تن عنوان کرد و افزود: ظرفیت اسمی سالانه تولید زغالسنگ خام این معدن به میزان ۷۵۰ هزار تن می‌باشد.

مدیر عامل شرکت زیسکو ابراز امیدواری کرد با تولید رسمی و بهره برداری کامل از این مجموعه، شاهد توسعه چشمگیر میزان تولید ذغالسنگ در سطح شهرستان زرند و بالطبع آن پیشرفت شگرف در صنعت فولادسازی و اشتغال‌زایی پایدار برای جوانان منطقه باشیم.

گفتنی است، معدن خمرود در منطقه دشتخاک زرند و در ۴۰ کیلومتری شهر زرند واقع شده است.

انتهای پیام/