مدیر حج و زیارت استان کرمان:

همۀ پروازهای اربعین از فرودگاه امام انجام می شود

مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: هیچ سورت پروازی مختص استان کرمان یا استان دیگری برای اعزام زائران اربعین تاکنون اختصاص داده نشده است.

به گزارش صدای زرند، محمود عرب نژاد افزود: همۀ پروازهای اربعین از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به نجف و بغداد هستند.

وی یادآور شد: اما دو شرکت مجری که در استان کرمان از گذشته پرواز به عراق داشتند، در این ایام نیز مانند گذشته پرواز به عراق را خواهند داشت.

وی دربارۀ آخرین وضعیت ثبت نام شدگان اربعین در سامانه سماح اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر در استان کرمان در این سامانه ثبت نام کرده اند که بیش تر آن ها ثبت نام قطعی را انجام داده اند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: مرزهای شلمچه، چذابه و مرز خسروی، مرزهای خروجی زائران کرمانی است.

وی به زائران توصیه کرد که حتما اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین را از مبادی رسمی دریافت و در این اطلاعیه ها به آدرس های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عراق و همچنین مسیرها و تلفن های ضروری تعیین شده، دقت کنند.

وی ۶ شهریورماه با ارائۀ این توضیحات یادآور شد: تا دو روز قبل از اربعین حسینی، سامانه سماح برای ثبت نام باز خواهد بود.

به گفتۀ وی، تقریبا ۵۵ درصد متقاضیان آقایان و ۴۵ درصد خانم ها هستند. وی همچنین بیان کرد: تشکیل گروه های امدادی و راهنمایان زائرین، اقدام جدید سازمان حج و زیارت است که این گروه ها در نجف، کربلا و مسیر بین این دو شهر با کاورهای مخصوص مشخص بوده و زائران اگر دچار مشکل شدند می توانند از این افراد کمک بگیرند.

عرب نژاد افزود: بیش از ۹۰ هزار نفر از زائران کرمانی درخواست اعزام به صورت زمینی (خودروی شخصی یا ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای)، حدود ۱۷۵۰ نفر از طریق هوایی و تقریبا ۳۰۰ نفر هم از طریق ریلی درخواست سفر داده اند.

انتهای پیام/