شریعتی:

مناطق معدنی به حقشان از معادن می رسند

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: پس از مصوبه دولت، ۱۵ درصد از حقوق دولتی هر منطقه معدنی به همان مناطق بازگردانده می شود.

به گزارش صدای زرند، عفت شریعتی امروز اظهار داشت: قانون تعلق حق مناطق معدنی از معادن سال ها وجود داشت، اما ازآنجا که این درآمد وارد بودجه کشور شده و به صورت احتمالی در خزانه به مصارف فوری اختصاص می یافت، اجرایی نمی شد که با پیگیری های انجام شده و در سفر اخیر ریاست جمهور به استان کرمان این مصوبه تایید شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس ادامه داد: امسال با پیگیری های انجام شده برای نخستین بار در لایحه بودجه ۱۴۰۱، این مبلغ جدا شد و نمایندگان مجلس نیز آن را تصویب کردند.

وی گفت: در گفتگو با وزیر صمت، برآورد امسال از حقوق دولتی ۴۰ هزار میلیارد تومان است و ۱۵ درصد این میزان به مناطقی که معادن در آن حضور دارند داده خواهد شد، زیرا طبیعی است که با وجود معدن، مشکلاتی مانند تخریب جاده ها و آلایندگی ایجاد شود که این ۱۵ درصد می تواند ضررهای این چنینی را جبران کند.

شریعتی در خصوص زمان وصول این حق مناطق گفت: در سال جاری زمانی که این مبلغ را وزارت صمت از معادن دریافت کرد، ۱۵ درصد از حقوق دولتی هر منطقه معدنی به همان مناطق بازگردانده می شود.

انتهای پیام/