رئیسی در شورای اداری استان کرمان:

پهنه های معدنی بلوکه شدۀ کرمان آزاد شود

رئیس جمهور با اشاره به وجود ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان کرمان، گفت: باید امتیاز این معادن را از بهره برداران گرفت و مشکل این معدن ها را رفع کرد؛ جاهایی که ابهام در قانون وجود دارد نیز باید پیگیری شود.

به گزارش صدای زرند، آیت الله سیدابراهیم رئیسی با بیان این که رفع مشکل معادن بلوکه شده موجب اشتغال زایی، کار، فعالیت و تولید ثروت در استان ها می شود، افزود: شورای معادن در این خصوص به صورت انقلابی عمل کند زیرا این طرح یک روز هم نباید به تاخیر بیفتد.

وی تاکید کرد: چرا باید ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان وجود داشته باشد؟ معادن را بگیرید و به اهل آن واگذار کنید.

رئیسی همچنین اظهار کرد: سهم معادن در مسئولیت های اجتماعی مهم است و قانون ۱۵ درصد حقوق معادن نیز که براساس قانون مشخص شده، باید به استان بازگردد.

وی شامگاه جمعه ۲۱ مردادماه در شورای اداری استان کرمان با تاکید بر این که مشکلات کرمان با گام های آرام و آهسته حل نمی شود، بیان کرد: وضعیت امروز کرمان زیبندۀ استان نیست و حتما می تواند بهتر شود.

رئیسی افزود: به جنوب استان رفتیم؛ هرجا می رفتیم زندگی مردم را با مشکلات می دیدیم که بیشتر آن ها در کنار معادن هم حضور داشتند.

وی بیان کرد: وضعیت خسارت های سیل نیز بازدید شد؛ هربار که باران می آید، تهدید است.

رئیس جمهور ادامه داد: باران که همه جا رحمت است به تهدید تبدیل می شود که از موارد با اولویت است و باید سیل بند جیرفت تکمیل و اجرایی شود.

وی گفت: اولویت های کرمان در این سفر مصوب می شود و اگر اولویتی هم باقی بماند اعلام شود تا مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آب استان مسالۀ مهمی است؛ تنش های آبی شهرهای استان مهم هستند؛ در پیگیری آن ها تسریع شود.

وی ادامه داد: بودجۀ حوادث غیرمترقبه نیز پیگیری می شود تا خسارت حوادث غیرمترقبه استان از این بودجه تامین شود.

رئیسی با بیان اینکه ساماندهی اتباع بیگانه باید انجام شود گفت: اتباع، مهمانان محترمی هستند و احترام آنان واجب است اما این طور نیست که ما از مسائل آنان بی خبر باشیم.

وی تاکید کرد: باید همۀ مشخصات اتباع در سامانه ای ثبت و ضبط شوند و شناسه ای برای آنان تعریف شود. سیستم کنترلی در شهرها باید از تردد آنان در هر شهر مطلع باشد.

رئیسی همچنین گفت: استان کرمان یک شهر تمدنی، فرهنگی و هنری است و سابقۀ دیرینه ای دارد و در حال حاضر گردشگر مقاومت و مذهبی دارد و باید زیرساخت های زائران مزار حاج قاسم در استان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی در بخش های مختلف شهرها وجود دارد، گفت: امکانات بسیاری در روستاها وجود دارد که باید تسهیلات و خرید تضمینی محصولات روستاییان انجام شود تا مهاجرت معکوس در روستاها صورت نگیرد.

انتهای پیام/