کمبود آب شرب در زرند و کوهبنان در وضعیت هشدار قرار دارد

نماینده مردم زرند و کهبنان در مجلس شورای اسلامی کم آبی را مشکل مشترک بین استان ها برشمرد و افزود: استان کرمان به ویژه شهرستان های زرند و کهبنان در چند سال متوالی دچار خشکسالی شده است.

 نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی کم آبی را مشکل مشترک بین استان ها برشمرد و افزود: استان کرمان به ویژه شهرستان های زرند و کوهبنان در چند سال متوالی دچار خشکسالی شده است. .

198362_504

به گزارش صدای زرند به نقل از خانه ملت ،حسین امیری خامکانی در گفتگو گفت: در حال حاضر برای تامین آب شرب زرند و کوهبنان ناچار به استخراج آب از عمق بیش از ۴۰۰ متر از اعماق زمین هستیم.

عضو کمیسیون انرژی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نابودی خاک شهرستان زرند و کوهبنان را همین امر دانست و گفت: نابودی خاک و کمبود منابع آب، سبب کاهش بهره وری در تولید پسته است.

وی افزود: دولت موظف به مدیریت آب و خاک و افزایش بهره وری در تولید پسته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره برتولید پسته در کشوری مانند آمریکا گفت: این کشور در هر هکتار حدود ۴ هزار تن پسته تولید میکند .

امیری خامکانی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تولید پسته در ایران به کمتر ازیک تن کاهش داشته و همین امر سبب کاهش تولید شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش در رابطه با بحث راه و ترابری روستاها برنامه ریزی را مشکل اساسی دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر پروژه های ناتمام بسیاری در زمینه راه، در شهرهای کوهبنان و زرند وجود دارد.

وی در ادامه افزود:خوشبختانه در شهرستان های زرند و کوهبنان به جز چند روستای سردسیر گازرسانی انجام شده، و گاز کشی این روستاها نیز به زودی انجام میشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص بهداشت ودرمان به دو پروژه بیمارستانی دراین  شهرها اشاره کرد، و گفت: پیگیری های شفاهی و کتبی در این خصوص انجام شده است.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضهاراتش با بیان کمبود پزشک متخصص تصریح کرد: متاسفانه به کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم و بیماران در صورت نیاز ناچار هستند به مرکز شهر بروند.