رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مطرح کرد

تغییر عنوان مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی به کودکستان

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از تغییر عنوان همۀ مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی به کودکستان خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه ای که اخیرا داشتیم از این پس مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی همگی ذیل یک عنوان یعنی کودکستان تعریف می شوند، بنابراین دیگر عنوان پیش دبستانی و مهد نداریم و همه، کودکستان خواهند بود.

به گزارش صدای زرند، مجتبی همتی فر همچنین افزود: الگوی تعیین شهریۀ کودکستان ها در دست تدوین است و در مراحل نهایی قرار دارد و از این پس شهریۀ کودکستان ها مبتنی بر هزینۀ تمام شده تعیین و جزئیات آن پس از تصویب و ابلاغ، اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از چالش هایی که با آن مواجهیم این است که سال مالی مهدکودک ها از اول فروردین هر سال شروع می شود و آن ها سال تحصیلی به معنای متعارف تربیتی ندارند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه البته فعالیت پیش دبستانی های آموزش و پرورش هرساله از مهرماه شروع می شود گفت: لذا این دو با همدیگر تفاوت دارند که ما به دنبال یکسان کردن فعالیت همۀ کودکستان ها هستیم و تاریخ شروع فعالیت همۀ این مراکز را از مهرماه درنظر خواهیم گرفت.

همتی فر ادامه داد: تلاش می کنیم سریعا این موضوع و تعیین شهریه را تعیین تکلیف کنیم که به سال تحصیلی پیش رو برسد و چالشی از این حیث نداشته باشیم.

وی دربارۀ زمان عملیاتی شدن این تصمیمات گفت: تلاش می کنیم به امسال برسد و بتوانیم آن را اعمال کنیم که در این صورت سال به سال تکرار می شود و سال تحصیلی یا به عبارت دیگر، از این پس برای کودکستان ها نیز سال تربیتی خواهیم داشت که از مهر آغاز می شود.

انتهای پیام/