هشدار دامپزشکی زرند در زمینه بازگشت حجاج

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کمین جامعه انسانی می باشد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند ضمن تشکر از همشهریان که امسال در ایام عید قربان مراقبت های بهداشتی لازم را جهت پیشگیری از بیماری انجام داده و با توجه به آمار کشتار دام در کشتارگاه ارقام بی سابقه ای را ثبت نمودند، گفت:با توجه به موارد مشکوک و مثبت بیماری CCHF یا همان تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان، همشهریان عزیز باید کماکان مراقبت های بهداشتی لازم را جهت پیشگیری از این بیماری بعل آورند.

به گزارش صدای زرند، حسن لطفعلی پور تصریح کرد: با توجه به بازگشت حجاج به وطن و افزایش تقاضا برای خرید و ذبح دام در استقبال از حجاج، خطر شیوع بیماری مهلک تب کریمه کنگو افزایش پیدا می کند.لطفعلی پور ضمن یادآوری این موضوع که این بیماری هیچ علائمی در دام زنده ندارد تاکید کرد: همچنان اداره دامپزشکی به ذبح دام در کشتارگاه و نکهداری لاشه به مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد کشتارگاه تاکید دارد و از همشهریان عزیز تقاضا داریم جهت حفظ سلامت خود و خانواد خود این مساله را جدی بگیرند.

وی افزود: ویروس عامل این بیماری می تواند با تماس با هر گونه ترشحات دام بویژه خون و همچنین تماس با لاشه و نیز مصرف گوشت و آلایش های آلوده به انسان منتقل و موجب ایجاد بیماری گردد.

رئیس اداره دامپزشکی در پایان به افرادی که مستقیما با دام زنده و لاشه استحصال شده در ارتباط هستند، مانند دامداران، چوبداران، پرسنل کشتارگاه دام و قصابان، هشدار داد : هر گونه بی توجهی به هشدارهای صادر شده و همچنین رعایت نکردن مسائل بهداشت فردی مثل استفاده نکردن از دست کش، ماسک، لباس کار و …. در هنگام تماس با دام و فراورده های آن می تواند باعث به خطر افتادن جان خود و خانواده خود گردد و قطعاً این افراد در قبال سلامت جامعه مسئول هستند.

انتهای پیام/