بخشدار مرکزی زرند:

جشنواره های زرند، رویدادهای مهم گردشگری زرند در سطح استان

بخشدار مرکزی زرند با اعلام برگزاری جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات معطر گرگاک در روز جمعه 24 تیر ماه 1401 در کنار قنات کهن و تاریخی این روستا، بر اجرای هرچه باشکوه این جشنواره تاکید کرد و گفت: جشنواره‌های زرند، به عنوان رویدادهای مهم گردشگری در سطح استان شناخته شده‌اند.

بخشدار مرکزی زرند با اعلام برگزاری جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات معطر گرگاک در روز جمعه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۱ در کنار قنات کهن و تاریخی این روستا، بر اجرای هرچه باشکوه این جشنواره تاکید کرد و گفت: جشنواره‌های زرند، به عنوان رویدادهای مهم گردشگری در سطح استان شناخته شده‌اند.

به گزارش صدای زرند، عباس فتاحی بیان داشت: روستای جرجافک بدلیل حاصلخیزی اراضی کشاورزی، خاصه در کاشت و برداشت گیاهان داروئی و سبزیجات محلی یک برند شناخته شده در استان است.

وی با اشاره به اهمیت بسته‌بندی و فرآوری محصولات گیاهان داروئی و سبزیجات گفت: اگرچه برای ورود به بازارهای مطرح چه در داخل و چه در خارج از کشور باید روی بسته‌بندی و نیز فرآوری گیاهان داروئی گام برداریم، اما با این حال، وجود کارگاه‌های سنتی در روستا، هم اصالت این رشته را حفظ خواهد کرد و هم می‌تواند باعث جذب گردشگر شود، لذا این موضوع باید در کنار مدرنیزه کردن برداشت و بسته‌بندی، مدنظر قرار گیرد.

بخشدار مرکزی زرند از حضور عوامل صدا و سیمای مرکز کرمان برای پوشش بخشی از جشنواره‌ی گرگاگ خبر داد و افزود: حضور رسانه‌ی ملی، فرصتی بزرگ برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و معنوی روستاهاست و از اقدام دهیاری و شورای اسلامی روستا تقدیر می‌کنم.

محمد اسلامی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند هم با تقدیر از نگاه موثر و مثبت بخشدار مرکزی و نیز همت اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای جرجافک، گفت: جامعه‌ی بانشاط، قطعاً جامعه‌ایی پویا است و برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح در کنار معرفی ظرفیت‌های روستا و فراهم شدن بستر بدون واسطه‌ی دلالان و مهم‌تر از همه، تزریق پول‌های غیرمستقیم به تمام روستائیان که در ورای جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد، آرام آرام تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

وی افزود: یک فرمول در صنعت گردشگری وجود دارد که گاه و بیگاه ممکن است از سوی برخی جوامع علمی اقتصادی ارقامی متفاوت ارائه کند و آن اینکه با حضور هر یک نفر گردشگر به یک منطقه، ۴ تا ۶ شغل ایجاد می‌شود که ما کاری به این ارقام نداریم ولی یقین داریم همین گردشگران زرندی پس از حضور در جشنواره‌ها با کمترین خرید از مغازه‌های روستا، باعث تقویت بنیه اقتصادی صنوف می‌شود و این رقم ولو ناچیز باشد ولی باعث شروع یک حرکت می‌شود و ما صرفاً بدنبال همین حرکت هستیم.

انتهای پیام/