وزارت بهداشت:

مدارس با وجود پیک جدید کرونا نباید تعطیل شوند

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برای بیماری های ویروسی باید بلد باشیم که با رعایت دستورالعمل ها چگونه با کرونا زندگی کنیم و ما نیازمند برنامۀ بلندمدت برای زندگی با ویروس کرونا هستیم. تعطیلی مدارس و کارهای روتین نباید انجام شود.

به گزارش صدای زرند، ابراهیم قادری همچنین با بیان این که برای دوز یادآور هر نوع واکسنی را می توان تزریق کرد، یادآور شد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد جامعه دوز بوستر را زده اند و واکسن در کاهش میزان بستری و فوت شدگان تاثیر مثبتی داشته است.

وی افزود: واکسن ها جلوی مرگ ومیر و شدت بیماری را می گیرند اما از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی کنند.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که شدت بیماری و مرگ ومیر سویۀ جدید ba۵ مانند اومیکرون است، اما باید مراقب بود، زیرا وقتی قسمت عمدۀ جامعه را درگیر می کند میزان مرگ ومیر و بستری را به علت افزایش میزان ابتلا، بالا خواهد برد.

قادری ادامه داد: در حال حاضر سطح ایمنی بدن مردم کم شده و از طرفی واریانت ba۵ که به تازگی در کشور به گردش افتاده از سرایت پذیری بالاتری برخوردار است.

وی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروسی با این سرایت پذیری بالا که با سرعت زیادی گسترش پیدا می کند، افراد باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

قادری اظهار کرد: تعداد افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند زیاد است و اگر این افراد نسبت به تلقیح واکسن اقدام کنند تا مقدار زیادی خیال ما بابت افزایش سطح ایمنی بدن افراد در فصل پاییز راحت خواهد شد و در غیر این صورت در اواخر پاییز و اوایل زمستان احتمال دارد پیک جدیدی را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: در فضا های سربسته و فضای باز پر ازدحام حتما باید ماسک زده شود و در شهر های قرمز زدن ماسک مانند گذشته اجباری است و دستورالعمل ها در این مناطق هیچ فرقی نکرده است. افرادی که کوچک ترین علائم داشته باید ماسک زده تا دیگران و خانواده شان را مبتلا و گرفتار نکنند.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در طول هفته های گذشته موارد افزایشی مشاهده کرده و امیدواریم به پیک نرسیم. فعلا به مرحلۀ بستری نرسیده است. در سطح دنیا گفته می شد که اومیکرون پایان کرونا نیست و الان مواردی در آی سی یو بستری هستند و درگیری ریه مشاهده شده است.

وی تب و لرز، سرفه، گلو درد و بدن درد را از علائم سویه جدید بیان کرد و افزود: افراد که به این بیماری مبتلا شده باید مایعات خورده و استراحت کنند.

انتهای پیام/