قابل توجه مدیریت دستگاه قضایی زرند

بی آبی زرند و لزوم برخورد با عاملین وضع موجود!

ظاهراً وضعیت آب شرب زرند در وضعیت فوق بحرانی به سر می‌برد و شهرستان زرند در کورس فریاد "العطش" در پهناورترین استان کشور رکورددار است.

ظاهراً وضعیت آب شرب زرند در وضعیت فوق بحرانی به سر می‌برد و شهرستان زرند در کورس فریاد “العطش” در پهناورترین استان کشور رکورددار است.

صدای زرند – حسن‌ضیاءالدینی:زرند بحرانی‌ترین شهر در استان کرمان است که دچار این مشکلِ “فوق طاقت‌ شهروندان” شده است و بی شک هر عقل سلیمی این نکته را تصدیق می‌کند که این چالش عظیم یک شبه ایجاد نشده و نتیجه‌ی عدم برنامه‌ریزی و بِروز بود مسئولین ذیربط در زمینه‌ی این مایه حیاتی است.

بسیاری از کارشناسان هم معتقدند این وضعیت یک شبه و ناگهانی پیش نیامده و حاصل اهمال کاری و عدم پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه بوده است.

حال که مردم زرند در اوج گرمای تیر ماه ۱۴۰۱ مجبورند ساعات زجرآوری را به وقت جهنم سپری کنند، نیکوست دستگاه قضایی (دادسرا) به عنوان مدعی‌العموم ورود کند و با عامل یا عاملین وضع موجود برخورد جدی و سختی داشته باشد.

تنها یک چشمه از این کوتاهی‌ها بر می‌گردد به پیشنهاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارا… استان کرمان برای بازسازی و توسعه شبکه آب شرب زرند که با پاسخ سرد و عدم همراهی مدیریت وقت شهرستان با این قرارگاه مواجه می‌شود و ظاهرا مبالغ مورد که برای زرند در نظر گرفته شده بود در یکی از شهرهای همجوار هزینه می‌شود!

مجید جمالیزاده مدیر فعلی آبفای زرند در قسمتی از یادداشتی که برای صدای زرند ارسال کرده است، اینچنین آورده است: “لازم بود شهری با این وضعیت تنش آبی، نه در سنوات قبل بلکه حداقل در فصل زمستان سال قبل که کمترین مصرف را داشت، چاههایی حفر شده در دشت جلال آباد (در سال ۹۷-۹۸ حفر شده اند)، تجهیز می‌شدند و حتی بصورت اساسی وارد مخزن شهر و با آب سایر منابع مخلوط می‌شدند، نه اینکه ما در فصل بهار و تابستان وارد بحران بشویم و با هزار مکافات بخواهیم چهار حلقه چاه رو تجهیز و تزریق به شبکه کنیم؛چرا که اگر هیدرولیک خوانده باشید مشکلات تزریق به شبکه، شهری مثل شهر زرند که هم شبکه فرسوده است و هم شیرالات کنترلی درست و درمونی ندارد، با هزار مشکل مواجه خواهد شد” (متن با کمی ویرایش).

قطعاً دستگاه قضا با ورود به این مسئله می‌تواند موجب خنکای دل بسیاری از شهروندان زرندی شود، دل ها و جان‌هایی که این روزها اسیر بی‌تدبیری مدیران خود بوده است.

انتهای پیام/