زاهدی نماینده کرمان و راور در مجلس:

زرند، راور، انار و کوهبنان از آب خلیج فارس بهره مند می شوند

نماینده کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه آب خلیج فارس در دراز مدت شمال استان کرمان را پوشش خواهد داد، گفت: این پروژه شاید هشت سال طول بکشد و با اجرای آن، شهرستان های زرند، راور، انار و کوهبنان از این نعمت برخوردار خواهند شد.

محمدمهدی زاهدی افزود: انشعابی از این خط انتقال به استان های اصفهان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نیز خواهد رفت. البته عملیات اجرایی فاز دوم هنوز آغاز نشده اما شرکت های معدنی یزد، کرمان، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان شرکت های پوشش دهنده طرح انتخاب شده اند.

به گزارش صدای زرند، وی ۱۱ تیرماه در نشست شورای اداری راور، در بخش دیگری از سخنان خود، دو بانده شدن جاده کرمان _ راور _ دیهوک را جزو پیشنهادات برای تصویب در سفر ریاست جمهوری دانست و ادامه داد: این موضوع را در مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان درخواست کردیم و مقرر شد در هیات دولت تصویب شود که به احتمال ۹۹ درصد موافقت خواهد شد.

زاهدی از پیگیری ها دربارۀ درباره سد راور سخن گفت و ابراز کرد: هم استاندار جدید و هم معاون عمرانی استاندار را در جریان امور قرار داده ام، ۹۶ درصد پروژه پیش رفته اما متاسفانه آبی پشت سد نیست و باید با احداث تصفیه خانه در موازات سد، آن را تکمیل کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعزیرات مشکل قانونی دارد، اما باید به سمتی پیش برویم که این نهاد وجود نداشته باشد، همان راهی که خارج از کشور می پیماید، اما متاسفانه دلال ها وارد بازار ما شده اند که باید با ایجاد یک نظام رقابتی و مردمی جمع شود.

وی به موضوع معادن و محدودیت ها نیز پرداخت و اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی پای کار است. با وزیر صمت و مدیرعامل ایمیدرو نیز در این راستا صحبت شده و شرکت ملی مس ایران نیز خواست تا پهنه های معدنی این شهرستان را به این مجموعه معرفی کنیم تا صفر تا صد کار را انجام دهد که با این اتفاق منافع آن نیز برای شهرستان خواهد بود.

زاهدی ادامه داد: زمانی خودکشی در راور آمار بالایی داشت و مردم این شهر مهاجرت می کردند اما اکنون به دلیل فعالیت کارخانه فولاد در منطقه و اشتغال زایی صورت گرفته، مهاجرت معکوس شده است.

انتهای پیام/