دبیر ستاد ثبت‌نام استان کرمان:

دریافت پول در مدارس دولتی فقط برای بیمه و کتاب مجاز است

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: هیچ شهریه‌ای به جز هزینۀ بیمه و کتاب برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی نباید دریافت شود.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: هیچ شهریه‌ای به جز هزینۀ بیمه و کتاب برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی نباید دریافت شود.

به گزارش صدای زرند، احمد فیروزی با بیان این‌که مدارس هیات امنایی دولتی هستند، افزود: آموزش، توجیه و پاسخگویی مستمر به خانواده‌ها باید در راستای تکریم ارباب رجوع صورت گیرد، ضمن این‌که توجه به افکار عمومی و رسانه‌ها هم ضروری است.

وی در جلسۀ ستاد ثبت‌نام بیان کرد: موضوع اول در ستاد ثبت‌نام استان کرمان، پیشگیری از وقوع مشکلات و نارضایتی مردم است، باید عیوب و نقص‌های سال‌های گذشته رفع شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۵۱۶۳ فرم بازدید از مدارس استان کرمان در سامانۀ نظارت وزارت آموزش‌وپرورش تکمیل شده که ۱۴۷ مدرسه هم ضمیمه بوده‌اند و با این وجود بیش از ۹۸ درصد مدارس استان از آغاز آموزش حضوری در سال ۱۴۰۱ بازدید شده‌اند.

وی گفت: آسیب‌شناسی فرایند ثبت‌نام در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و جمع‌آوری نظرات کارشناسی آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌تواند بر اجرای مطلوب‌تر فرایند ثبت‌نام موثر باشد.

فیروزی بیان کرد: نظارت بر فرآیند ثبت‌نام ضروری است، فرم امتیازبندی باید طراحی شود و برای تشخیص این‌که چه تعداد دانش‌آموز در کروکی یک مدرسه هستند و چه تعداد نیستند؛ مرزهای کروکی هم باید مشخص شود.

وی گفت: بازنگری سیاست‌های ثبت‌نام برای دریافت بازخوردها و رفع موانع و پیگیری موضوع مالی مدارس ضروری است، مدارس هیات امنایی دولتی هستند و هیچ وجهی به جز هزینۀ بیمه و کتاب نباید از خانواده‌ها دریافت شود.

انتهای پیام/