یادداشت: مسعود لشکری - کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه:

روابط عمومی، هنر هشتمی که مغفول مانده است

اما از 60 سال پیش تاکنون در پیچ و تاب بی اعتنایی و بعضا غرض ورزی و نگاه خود محوری برخی مدیران به این حوزه همچون به راه خود ادامه می دهد.

اما از ۶۰ سال پیش تاکنون در پیچ و تاب بی اعتنایی و بعضا غرض ورزی و نگاه خود محوری برخی مدیران به این حوزه همچون به راه خود ادامه می دهد.

به گزارش صدای زرند، امروز این حوزه اجتماع محور به همت و حمیت همه دلسوزان، متخصصان و تلاشگرانش شتاب گرفته تا به مفهوم درستی از روابط عمومی کارآمد که عاملی است برای ارتباط، معرفی بهتر و ظرفیتی موثر در راهبری افکار عمومی به همراه اطلاع رسانی هدفمند دست یابد.

اطلاعات دستمایه اصلی برای برقراری یک ارتباط ماندگار است و در کنار این امر، ارتباط نیاز فطری انسان است، مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید به موضوع جریان دو سویه اطلاعات و ارتباطات اشراف کافی داشته باشند چرا که گذر از مجرای اطلاعات و اطلاع رسانی لازم است، اما کافی نیست. آنجا که اطلاع نیست زندگی نیست و آن جا که ارتباط وجود ندارد جامعه هم وجود ندارد.

در شرایط فعلی وفور اطلاعات و یا به تعبیری فراوانی اخبار در جهان امروز و سردرگمی انسان برای انتخاب بهینه و جذب آن برای استفاده موجب شده است تا نظریه های گوناگونی درباره چیستی اطلاعات و نحوه انتقال و میزان بهره وری آن ارائه گردد. هر چه زمان پیش می رود و فن آوری ها افزون می گردد این ابهام و پیچیدگی بیشتر می شود. “پائو” می گوید: واژه اطلاعات معنای چندگانه ای دارد و کاربرد گوناگون افراد در حوزه های مختلف هم خوانی و هماهنگی آن را در تعریف و کاربرد دچار خدشه می کند.

در چنین شرایطی مهمترین وظیفه مدیران و کارشناسان روابط عمومی دسترسی به اطلاعات است تا شرایط برقراری ارتباط برای جامعه هدف شان بوجود آمده و تصمیم گیری را برای مدیران بالادستی بهتر و آسان تر کند.

انتهای پیام/