تجمعی با چاشنی یک درصد!

یادداشتی بر تجمع دیروز سیریز

در فضا مجازی منطقه سیریز پیامی با این ادبیات منتشر شد است:امروز ظهر بسیاری از پدران ، مادران و جوانان سیریز برای مطالبه و احقاق حقوق نادیده گرفته شده و تضییع شده توسط صاحبان و مدیران معدن سنگ آهن ، در مسیر جاده معدن تجمع پرشوری داشتند.

در فضا مجازی منطقه سیریز پیامی با این ادبیات منتشر شد است:امروز ظهر بسیاری از پدران، مادران و جوانان سیریز برای مطالبه و احقاق حقوق نادیده گرفته شده و تضییع شده توسط صاحبان و مدیران معدن سنگ آهن ، در مسیر جاده معدن تجمع پرشوری داشتند.

صدای زرند-حسن ضیاءالدینی: در ادامه این پیام مجازی آمده است:امشب هم در مسیر جاده معدن باقی مانده اند…ملتمسانه و عاجزانه تقاضا داریم فردا صبح به همراه خانواده های محترمتان به این جمعیت حق طلب و مطالبه گر بپیوندید ،تجمع مردمی اول جاده معدن برای گرفتن حقمون از این معدن با درآمد روزانه میلیاردی بطوری که این وضع کوچه خیابون‌های ما پارکها و بوستان ها داروخانه و بیمارستان شهرمونه که اصلاً در شأن مردمی که شهیدان ، اسیران و جانبازان زیادی تقدیم جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند،نیست.

حقوق ناچیز و ساعت کاری زیاد و همیشه دارن نیروهای غیر بومی میگیرن و نیروهای بومی رو یا حقوق کم با ساعت کاری زیاد یا کلاً بیرون میکنن…ببینید معادن با درآمد به مراتب پایین تر از معدن سیریز رو چطوری در خدمت مردمشون آوردند…!(بدون ویرایش)

ظاهرا این تجمع مهندسی شده است و افرادی خارج از معدن موجب تحریک شهروندان سیریزی و کارگران شده‌اند و در حال دمیدن به آتش این تجمع هستند.

رئیس اداره کار شهرستان زرند در پاسخ به سئوالات صدای زرند در مورد اخراج و حقوق کم پرسنل این معدن می‌گوید:هیچ اخراج و تعدیلی در این واحد نداریم و مطالب مطرح شده در زمینه میزان حقوق پرداختی،مورد تایید بازرسی ما نیست،مجتمع کنسانتره و معدن سادات در سطح شرکت کارآوران است و از این نظر مشکل ندارد.

علیرضا ابراهیمی خاطرنشان می کند:سرپرست فرمانداری زرند و نماینده اداره کار امروز در محل حاضر می‌شوند و می‌افزاید: باز هم امروز به کارشناسان این اداره گفته‌ام موارد مطرح شده را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

ظاهرا عامل اصلی این تجمع، گرفتن حق و حقوق منطقه سیریز از این مراکز است؛هزینه کردن یک درصد فروش معادن در مناطق در حال فعالیت که در سند ششم توسعه آمده است.

سندی که برای اجرای آن قوانین خاصی را می‌طلبد تا جایی که رئیس مجمع نمایندگان یزد به ایرنا گفته است:قانون پرداخت یک درصد فروش معادن در حال پیگیری است!

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز هم در این زمینه می‌گوید:بحث یک درصد معادن در سند ششم توسعه دیده شد و مانور زیادی روی آن صورت گرفت ولی هیچ اقدامی در ارتباط با آن انجام نشد است!

قطعا در صورتی که پرداخت این “یک درصد” از فروش معادن در چارچوب قانون عملیاتی شود حق و حقوق جغرافیایی که این مراکز تولیدی در آنجا قد کشیده‌اند پرداخت می‌شود که شامل سیریز هم می‌شود،ولی تجمع کنندگان سیریز هرگز نباید فراموش کنند که این تجمعات حداقل خسارتش اگر نگوییم عدم سرمایه گذاری در این منطقه توسط شرکت‌ها است، ولی می‌توان ادعا کرد موجب مردد کردن صاحبان سرمایه و صنایع بزرگ برای سرمایه گذاری بیشتر در آنجا خواهد بود.

انتهای پیام/