مسئولان سلامت در زرند هشیار باشند!

منشا سرخک در ایران، افغانستان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفته است منشا سرخک در ایران، افغانستان است. این موضوع نشان می‌دهد که با توجه به حضور زیاد افغانستانی‌ها در شهرستان زرند، می‌طلبد مسئولین سلامت و بهداشت در صورت لزوم تدابیری لازم را در این رابطه بیندیشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفته است «منشا سرخک در ایران، افغانستان است». این موضوع نشان می‌دهد که با توجه به حضور زیاد افغانستانی‌ها در شهرستان زرند، می‌طلبد مسئولین سلامت و بهداشت در صورت لزوم تدابیری لازم را در این رابطه بیندیشند.

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، در این رابطه معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی بر ضرورت تزریق واکسن سرخک تاکید و نسبت به احتمال شیوع این بیماری [به ویژه در شرق کشور – ایسنا] هشدار داد.

در این نامه آمده است: طغیان شدید سرخک در افغانستان همچنان ادامه دارد و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۴۸۳۶۶ مورد ابتلا و ۲۵۰ مورد مرگ را به همراه داشته که از این تعداد ۱۹۲ مورد مرگ در کودکان بوده است. سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش نگران کننده‌ی موارد در این کشور هشدار داده، بویژه اینکه پوشش پایین واکسیناسیون با شیوع بالای سو تغذیه در افغانستان همراه شده است.

حال که شهرهای شمالی کرمان بخصوص زرند مقصد بسیاری از افاغنه‌ای است که به ایران مهاجرت می‌کنند، می‌طلبد مسئولان بهداشتی در این زمینه هشیارتر عمل کنند.

 

انتهای پیام/