معاون وزیر بهداشت:

رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری الزامی نیست

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر استفاده از ماسک و تهویه‌ی محیط‌های بسته، گفت: رعایت فاصله‌ی 2 متری بین افراد دیگر الزامی نیست و به اندازه‌ی یک نفر اگر بین آن‌ها فاصله باشد کفایت می‌کند و با رعایت تهویه و زدن ماسک مشکلی پیش نخواهد آمد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر استفاده از ماسک و تهویه‌ی محیط‌های بسته، گفت: رعایت فاصله‌ی ۲ متری بین افراد دیگر الزامی نیست و به اندازه‌ی یک نفر اگر بین آن‌ها فاصله باشد کفایت می‌کند و با رعایت تهویه و زدن ماسک مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گزارش صدای زرند، حیدری همچنین میزان واکسیناسیون در بین دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه را خوب ارزیابی کرد و افزود: هدف‌گذاری سازمان جهانی بهداشت پوشش ۷۵ درصدی واکسیناسیون بود که به لطف خدا ما این عدد را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه از ۸۵ درصد بالاتر است.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان، بیان کرد: ۷۷ درصد دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم دو دوز واکسن کرونا زده‌اند.

حیدری همچنین با اشاره به آمار واکسیناسیون معلمان، یادآور شد: آمار واکسیناسیون معلمان دولتی، غیرانتفاعی و حق‌التدریس متفاوت است که معلمان حق‌التدریس با ۸۹ درصد کمترین آمار را دارند اما معلمان غیرانتفاعی و دولتی بالای ۹۰ درصد واکسن زده‌اند.

وی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در دانشگاه‌های دولتی ۸۲ درصد، در دانشگاه‌های پزشکی ۹۱ درصد و در اساتید این پوشش بالای ۸۵ درصد در دانشگاه‌ها است.

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که هدف‌گذاری سازمان جهانی بهداشت پوشش ۷۵ درصدی واکسیناسیون بود، اظهار کرد: به لطف خدا ما این عدد را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه از ۸۵ درصد بالاتر است.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک، گفت: نیاز به رعایت فاصله‌ مانند قبل نیست اما باید یک مقدار فاصله را رعایت کرد و نباید تنگاتنگ بنشینیم. هوا هم برای تهویه‌ مناسب است و مهم‌تر از همه نظام سندرمیک است که دانشگا‌ه‌ها و مدارس موظف به رعایت آن با مدیریت مدیر آن مجموعه هستند.

حیدری توضیح داد: نظام سندرمیک می‌گوید اگر فردی علامت داشت یا با افرادی که علامت داشتند در ارتباط بوده حتما باید گزارش دهد که از جمع جدا شود.

انتهای پیام/