هشدار هواشناسی زرند

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی زرند

رئیس هواشناسی زرند گفت: منطقه اثر سرمازدگی در شهرستان، مناطق غربی تا شمال(مناطق خیرآباد، حسین آباد،کریم آباد،اسماعیل آباد،واسط،گلشن،سنگ سیریز،فتح آباد شور و...)جز مناطقی که سرمازدگی آن نسبت به مناطق دیگر بیشتراست؛لذا توصیه می‌شود که با توجه به کاهش ده درجه ای دما در روز یکشنبه احتمال خسارت سرمازدگی در بامداد دوشنبه، سه شنبه وچهار شنبه محسوس می باشد.

رئیس هواشناسی زرند گفت: منطقه اثر سرمازدگی در شهرستان، مناطق غربی تا شمال(مناطق خیرآباد، حسین آباد،کریم آباد،اسماعیل آباد،واسط،گلشن،سنگ سیریز،فتح آباد شور و…)جز مناطقی که سرمازدگی آن نسبت به مناطق دیگر بیشتراست؛لذا توصیه می‌شود که با توجه به کاهش ده درجه ای دما در روز یکشنبه احتمال خسارت سرمازدگی در بامداد دوشنبه، سه شنبه وچهار شنبه محسوس می باشد.

به گزارش صدای زرند، حسن بهاءالدینی افزود، از این‌رو جهت کاهش خسارت، کشاورزان محترم با توجه به توصیه های کارشناسان کشاورزی تمهیدات لازم را به عمل آورند.

بهاءالدینی خاطرنشان کرد:با توجه به الگوهای پیش یابی بیشتر مناطق بخش مرکزی وبخش یزدان آباد وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پدیده غالب جوی است.

وی گفت: کاهش دید افقی و افزایش غلظت غبار به واسطه وقوع گردوخاک در بسیاری از محورهای مواصلاتی زرند به شهرستان های همجوار تا غروب امروز وجود دارد و از فردا از شدت وزش باد کاسته شده و وزش باد و گرد و خاک با شدتی کمتر از روزهای گذشته محدود خواهد شد .

او در پایان بیان کرد، به لحاظ دمایی هم کاهش محسوس دمای کمینه از روز دوشنبه آغاز و تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت.با توجه به کاهش دما در روزهای فوق احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی محتمل می باشد.

انتهای پیام/