مطالبات آبی سرپرست فرمانداری زرند از وزیر نیرو

در حاشیه سفر وزیر نیرو به زرند و بازدید از نیروگاه درحال احداث سیکل ترکیبی علی آباد، سرپرست فرمانداری زرند طی مذاکرات و مکاتباتی مستقیم با مقام عالی وزارت، پیگیر مطالبات و رفع تنش و بحران آبی شهرستان شد.

در حاشیه سفر وزیر نیرو به زرند و بازدید از نیروگاه درحال احداث سیکل ترکیبی علی آباد، سرپرست فرمانداری زرند طی مذاکرات و مکاتباتی مستقیم با مقام عالی وزارت، پیگیر مطالبات و رفع تنش و بحران آبی شهرستان شد.

به گزارش صدای زرند، سیدرضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری در دیدار با دکتر محرابیان وزیر نیرو، با اشاره به خشکسالی های پیاپی و مشکل کم آبی شدید دشت آبی زرند، و همچنین با توجه به پیش بینی بحران آب در تابستان پیش رو، مطالبات و راهکارهای کارشناسی پیشنهادی جهت رفع تنش های آبی در مناطق مختلف شهرستان را ارائه کرد.

حسینی نژاد در خصوص رفع مشکلات کمبود منابع آبی در مناطق شهری و روستایی از جمله زرند و مناطق روستایی دشتخاک، بهشت وحدت، محمدآباد، شهرک طالقانی، باب تنگل، حتکن و سربنان از طریق گرفتن قول مساعدت و تخصیص اعتبارات ملی از سوی وزیر نیرو پیگیری کرد.

حسینی نژاد با بیان اینکه مقدار دبی تولید در حال حاضر برای مرکز شهرستان حداکثر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه می باشد در حالیکه ۲۲۰ لیتر بر ثانیه مورد نیاز می باشد، اظهار کرد: می طلبد با توجه به حفر دو حلقه چاه در شمال زرند، نسبت به تجهیز و انتقال آب این دو حلقه چاه به شهر اقدام و با توجه به گستردگی شبکه توزیع شهر زرند، ۲ حلقه چاه دیگر نیز حفر و شبکه فرسوده توزیع تعویض گردد.

وی درخصوص بحران کم آبی منطقه دشتخاک با جمعیت بالغ بر ۷۰۰۰ نفر ضمن اشاره به کمبود آب به میزان ۲۰ لیتر بر ثانیه افزود: حفر یک حلقه چاه با حداقل دبی ۲۰ لیتر بر ثانیه، تعویض شبکه فرسوده و اختصاص نیروی متخصص کار و تجهیزات لازم راه برون رفت از تنش آبی منطقه دشتخاک است.

مقام عالی دولت در خصوص مشکلات کم آبی دهستان بهشت وحدت بخش مرکزی نیز با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع آب، کمبود و افت دبی منابع آب از ۳۰ لیتر به ۱۶ لیتر، خواستار تخصیص اعتبار جهت حفر چاه جدید در زون آبی از قبل تعریف شده گردید.

او با بیان اینکه در منطقه محمدآباد سال گذشته یک حلقه چاه حفر گردیده که بدلیل شور بودن آب، وارد شبکه توزیع نگردید، اظهار داشت: در منطقه دیگری که مطالعات اولیه انجام شده است چاه جدید باید حفر گردد.

سرپرست فرمانداری زرند تجهیز و انتقال چاه شهرک طالقانی و باب تنگل و تعویض شبکه فرسوده آن را درخصوص رفع مشکل این مناطق پیشنهاد داد.

حسینی نژاد در خصوص مشکل کم آبی دهستان حتکن، با بیان اینکه تامین آب این منطقه تا کنون از منابع آب چشمه ها بوده است که خشکسالی های پی در پی، سبب کمبود آب در این منطقه خوش آب و هوای صعب العبور شده است، راهکار برون رفت از بحران در منطقه حتکن را حفر یک حلقه چاه جهت تامین آب دانست.

وی با اشاره به آبرسانی به مجتمع سربنان و پوشش آبی تعدادی از روستاها بعد از ۱۲ سال بیان داشت: عدم پوشش آبرسانی سایر روستاهای مجتمع شرقی بدلیل کمبود اعتبار و تجهیزات و فرسودگی شبکه توزیع از مشکلات این منطقه می باشد که با تامین اعتبار بموقع میتوان جهت پوشش شبکه آب روستاهای باقیمانده، اقدام لازم بعمل آید.

انتهای پیام/