عدم توجه به فرهنگ شهروندی/

ماشین‌هایی که «سراشون ته می‌شود و ته‌هاشون سر!»

به گفته یکی از شهروندان، علیرغم تذکرات مامور سوخت‌گیری در یکی از پمپ‌های گاز زرند اما برخی رانندگان در صف این پمپ برای اینکه بتوانند نازل پمپ را به ورودی کپسول ماشین نزدیک کنند، به صورت دنده عقب (سر عقب - ته جلو) تا محل جایگاه می‌روند و بعد مجدد مجبورند ادامه مسیر تا خروج از جایگاه را به صورت دنده عقب طی کنند که این موضوع می‌تواند خطراتی را برای خود فرد یا سایر خودروها در پی داشته باشد.

به گفته یکی از شهروندان، علیرغم تذکرات مامور سوخت‌گیری در یکی از پمپ‌های گاز زرند اما برخی رانندگان در صف این پمپ برای اینکه بتوانند نازل پمپ را به ورودی کپسول ماشین نزدیک کنند، به صورت دنده عقب (سر عقب – ته جلو) تا محل جایگاه می‌روند و بعد مجدد مجبورند ادامه مسیر تا خروج از جایگاه را به صورت دنده عقب طی کنند که این موضوع می‌تواند خطراتی را برای خود فرد یا سایر خودروها در پی داشته باشد.

به گزارش صدای زرند، به نظر می‌رسد برخی افراد همواره عجله‌ی خود در رسیدن به مقاصد را فدای نازیبا کردن چهره فرهنگی خود و شهر خود می‌کنند، اما کاش باور داشته باشیم که هر رفتار ما تنها به پای خودمان نوشته نمی‌شود و می‌تواند عده‌ی زیادی از جمله همشهریان خود را تحت تاثیر قرار دهد.

خوب یادم هست که در دوران دانشگاه، یک همکلاسی اهل شهرستان‌های شمالی کشور داشتم که بسیار انسان با شخصیت و آرامی بود؛ یک بار از او پرسیدم تو چطور اینقدر مثبت هستی، سخت نیست برایت!؟ جوابش برایم خیلی عجیب بود. او گفت: وقتی به دانشگاه می‌آمدم، پدرم به من گفت «به دلیل اینکه در دانشگاه افراد زیادی از سراسر کشور حضور دارند، سعی کن در محیط دانشگاه به بهترین نحو رفتار کنی، زیرا تو در آنجا نماینده‌ی شهر و استان هستی، و هر کاری را که انجام بدهی فقط به پای تو نمی‌نویسند، بلکه به نام شهر و استان می‌نویسند، پس سعی کن نماینده‌ی خوبی باشی و کاری نکنی که مدیون مردم شوی!»

درحال حاضر به دلیل اینکه پلاک خودروی هر شهرستان مشخص است و در بسیاری از پمپ‌های گاز معمولاً افراد زیادی از سایر شهرستان‌ها حضور دارند، آیا این رفتار موجب مدیون شدن فرد به مردم شهرستان نمی‌شود؟!

انتهای پیام/