طرح دوستی با یار مهربان/

معرفی کتاب «آثار منثور و سبک شناسی نثر مهدی اخوان ثالث»

در کتاب" آثار منثور و سبک‌شناسی نثر مهدی اخوان ثالث" نگارنده بر این نظر است گرچه بیشتر اخوان را به عنوان شاعری نوپرداز می‌شناسند، اما نباید به علاقه‌ی وافر اخوان به سبک کهن نیز بی‌توجه بود.

در کتاب “آثار منثور و سبک‌شناسی نثر مهدی اخوان ثالث” نگارنده بر این نظر است گرچه بیشتر اخوان را به عنوان شاعری نوپرداز می‌شناسند، اما نباید به علاقه‌ی وافر اخوان به سبک کهن نیز بی‌توجه بود.

صدای زرند- در این اثر نویسنده به دقت زیاد اخوان در بیان جزئیات و نقل قول‌ها اشاره دارد و به همین دلیل اطناب را جز شاخصه‌های سبکی بسیار برجسته در نثر اخوان می‌داند. نویسنده از دلایل زیبایی نثر اخوان را آوردن شعر در میان نثر می‌داند.

لازم به ذکر است که در این کتاب اشاره شده است که اخوان علاقه‌ی زیادی به وطنش ایران و همچنین به زبان فارسی دری دارد و ارادتش را در نوشته‌هایش نشان می‌دهد، سبک مهدی اخوان ثالث همانگونه که خود می‌گوید از تقلید تا حد ممکن دوری کرده و سعی می‌کند که احساس درونی‌اش را بازگوکند.

این اثر در سال ۱۳۹۹ در انتشارات دارالفنون شهرستان زرند به چاپ رسید. علاقمندان به حوزه ادبیات برای تهیه این کتاب می‌توانند به انتشارات دارالفنون مراجعه نمایند.

درباره نویسندۀ کتاب

آزاده اسماعیلی‌فر متولد ۱۳۷۰ فرزند جانباز، پژوهشگر و نویسنده‌ی کتاب در حوزه ادبیات است. وی در حال حاضر دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه زبان و ادبیات فارسی دارد.

همچنین به دلیل علاقه‌ای که به هنر از کودکی داشت، از همان زمان وارد فعالیت‌های فرهنگی – هنری شد. در کارنامه هنری وی علاوه بر بازیگری، کارگردانی و اجرا نیز دیده می‌شود. آخرین دستاورد هنری او به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر خوش درخشید و موفق به ورود در فستیوال کشورهای خارجی شد.

 

انتهای پیام/