صدور هشدار زرد هواشناسی در کرمان؛

برف و باران استان را فرامی‌گیرد

هواشناسی استان کرمان با اشاره به ورود سامانه‌ی بارشی به استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی استان کرمان با اشاره به ورود سامانه‌ی بارشی به استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش صدای زرند، بر اساس اطلاعیه‌ی اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، شروع ناپایداری‌های جوی از عصر شنبه ۲۳ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا اواخر وقت روز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

در این اطلاعیه با اشاره به بارش باران و برف، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن آب از بالادست و لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی؛ درباره‌ی عدم صعود به ارتفاعات، عدم توقف، تردد و چرای دام در حاشیه‌ی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه شده است.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه‌ی بارشی و شروع ناپایداری‌های جوی در استان از بعدازظهر شنبه ۲۳ بهمن‌ماه تا اواخر وقت یک‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه خبر داد.

در این اطلاعیه با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی درباره‌ی افزایش ابر، بارش باران و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی، دامنه‌ی فعالیت این سامانه را در شهرهای کرمان، بافت، بردسیر، انار، ارزوئیه، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، منوجان و نرماشیر اعلام کرده است.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان همچنین با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن آب از بالادست و لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی؛ توصیه کرد: «رانندگان تجهیزات کافی جهت ترددهای جاده‌ای به همراه داشته باشند و مردم نیز از صعود به ارتفاعات و توقف، تردد و چرای دام در حاشیه‌ی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/