فرماندار پیشانی سفید زرند!

خود من از نظر جناحی پیشانی سفید شهر هستم! اماهرگز حاضر نمی شوم یک لحظه آن دوران معنوی اسارتم را قربانی هوا وحوس ریاست چند روزه ام بکنم. بنایم بر مرتفع شدن مشکلات است و از نقد منصفانه استقبال می کنم

نماینده ارشد دولت اعتدال به خاطر فرارسیدن ۲۱اردیبهشت روز هنر متعالی انقلاب اسلامی میزبان جمعی از هنرمندان و روزنامه نگاران و سایت های خبری شهرستان زرند بود.

 

WWSZ281

 

 

به گزارش “صدای زرند“، در ابتدای این جلسه که در ساعت ۱۷:۳۰عصر روزسه شنبه در اتاق کنفرانس فرمانداری برگزار شد جناب آقای محمدی نژاد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، از روند فعالیت های اداره ارشاد شهرستان گزارشی را قرائت نمودند.

ایشان در زمینه فعالیت رو به رشد کارهای فرهنگی وهنری مطالبی را خدمت جناب آقای خنجری و حضار در جلسه بیان نمودند؛ منجمله از فعالیت انجمن نمایش شهرستان که ۶اجرای عمومی داشته وبرای اولین بار در جشنواره بین المللی شرکت کرده و رتبه هایی را کسب نموده، مدیر اداره ارشاد زرند میزبانی جشنواره شعر رضوی منطقه ای و میزبانی شعر دفاع مقدس را از دیگر فعالیت های ارشاد زرند برشمردند و خبر از تشکیل انجمن نویسندگان زرند دادند.

در ادامه هریک ازحضار به فراخور هنر و هنرمندی خود مطالبی را بیان و خواهان حل مشکلات خود شدند ازجمله ایجاد یا واگذاری تابلوهایی در سطح شهر برای تبلیغ کار فرهنگی، حمایت روسای ادارت و کارخانجات در زمینه فعالیت فرهنگی وایجاد زیر ساخت های فرهنگی در شهر توسط واحدهای صنعتی.

نماینده پایگاه خبری “صدای زرند” نیز خواهان سعه صدر مسئولان در برخورد با رسانه ها شدند و بیان نمودند اگر بنا هست برخوردی نیز صورت بگیرد، از زاویه ی کارشناسی به آن مسئله نگاه شود؛ نه آنکه ملاک برخورد با رسانه ها، سخنان کوچه وبازار باشد؛ که نگاه سطحی خودشان را دارند.

بخشدارشهرستان زرند که از حاضران در جلسه بود با ذکر خاطره ای از زمانی که با حبیب ا… خنجری، فرماندار زرند، در اسارت گاه رژیم بعث عراق بودند وجود هنر را، حتی اگر از سیاه های یک زغال، تراوش کند (مانند خطالی آیات قران مجید) را موجب زنده شدن روحیه ایمانی حتی در بند ۳ آن رژیم منفور دانست.

ایشان خواهان دیده شدن روستاها در روزومه کاری هنرمندان شدند. جناب آقای مهدلو با طرح این مسئله که مدیریت جدید شهرستان بنا را بر تحمل ومدارا با رسانه ها گذاشته به اصحاب رسانه این نوید را دادند درصورتی که اشکال قانونی هم چه عمدا و چه سهوا پیش بیاید، با آنها چکشی برخورد نمی شود و با گلایه از یک سایت خبری شهرستان، خواهان انعکاس صحیح اخبار شدند.

در پایان فرماندار شهرستان زرند نیز از تمام هنرمندان خواستند که مدیریت شهرستان را با زبان هنر، یاری رسانند وخودشان را از فعالان این عرصه در زمان های نه چندان دور دانستند وعرض نمودند که با کار فرهنگی وهنری بیگانه نیستند واعتقاد به نشاط جامعه دارند.

ایشان یکی از علت های والا نگه داشتن روحیه اسیران در بندرژیم بعث را همین تئاتر و نمایش ها دانستند وافزودند؛ وگرنه وجود فشارهای روحی زندان، موجب روانی شدن بسیاری ازاسرا می شد.

نماینده دولت اعتدال، با بیان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برنام گذاری سال ۹۳ برفرهنگ واقتصاد، حل بسیاری از مشکلات اقتصادی را در “فقر فرهنگی” دانستند و با بیان اینکه اگر ما مثلاً فرهنگ استفاده از حامل های انرژی را داشته باشیم دیگر خانواده ها نگران فیش های آنچنانی گاز، برق و… نخواهند بود وهنرمندان را بهترین گزینه برای ریشه کن کردن این مسئله دانستند.

ایشان خاطر نشان کردند با جلساتی که با مدیران مراکز صنعتی داشته اند از آنها خواسته شده در زمینه مسائل فرهنگی ویا زیر ساخته های رفاهی در روستاهای مجاور این مراکز صنعتی؛ اقدامات آجلی به عمل آورند.

بخشدار سابق دولت اصلاحات زرند بیان کردند، که در تمام دوران خدمتم منجمله در زمان بخشداری هرگز مسائل حزبی وجناحی را در کارها ی مدیریتی دخیل نداده ام و ملاک و شاقول انتخاب همکارانم را برشایسته سالاری گذاشته بودم وهرگز کسی را به خاطر خط و خطوطش فاکتور نگرفته ام و همیشه معتقد بوده ام باید در پایان کار به کسی پاسخگو باشم. آن کس،جز همان خالق تمام هنرها و زیبای ها نیست.

عضوسابق شورای شهر زرند گفتن : هرگاه بدانم که قادر به اداره ی شهرنیستم، خود را بازنشسته می کنم. در این بازی زمانی که ۲ یا ۳ یا ۶ماه و… باشد، از مجموعه تحت امر خود خواسته ام ازجاده ی اعتدال خارج نشوند.

حاجی شهر زرند گفت: خود من از نظر جناحی پیشانی سفید شهر هستم! اماهرگز حاضر نمی شوم یک لحظه آن دوران معنوی اسارتم را قربانی هوا وحوس ریاست چند روزه ام بکنم.

فرماندار زرند همچنین خاطرنشان کرد: بنایم بر مرتفع شدن مشکلات است و از نقد منصفانه استقبال می کنم.

وی همچنین افزود:  تا به حال تمام فشارهای سیاسی را تحمل کرده ام وهرگز به خواسته های غیر منطقی کسی تن نداده ام؛ ونخواهم داد.

انتهای پیام/

حسن ضیاءالدینی