خبر خوب، اما برای بافق!

ارتقای درجه شهرداری بافق

به گفته شهردار بافق درجه شهرداری این شهر از هفت به هشت ارتقا یافته است؛ این یعنی شهرداری بافق بر اساس آمار موجود در سایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حال حاضر هم درجه با شهرداری زرند شده است!

به گفته شهردار بافق درجه شهرداری این شهر از هفت به هشت ارتقا یافته است؛ این یعنی شهرداری بافق بر اساس آمار موجود در سایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حال حاضر هم درجه با شهرداری زرند شده است!

صدای زرند – جواد زمانی: شهرستان بافق را می‌توان یکی از الگوهای شهری مناسب برای مقایسه پیشرفت خدمات شهری و توسعه شهری برای زرند دانست. خوب یادم است طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به دلایلی مجبور بودم حداقل ماهی یک بار از شهر بافق گذر کنم و طی همین ۲ الی ۳ سال در هر بار عبورم از این شهر کوچک توسعه شهری را به عینه می‌دیدم. شهری که از لحاظ سرمایه‌های خدادادی آنچنان هم از زرند غنی‌تر نیست و دیدن این پیشرفت‌های این شهر برای من به عنوان یک زرندی تنها حسرت بود که چرا آنگونه که این شهر پیشرفت دارد، در زرند خبری از پیشرفت پایدار نیست. جمعیت کل شهرستان بافق کمی بیش از ۵۰ هزار نفر است، حال آنکه جمعیت فقط در شهر زرند بیش از ۶۰ هزار و در کل شهرستان نزدیک ۱۴۰ هزار نفر است.

طبق آمار موجود در سایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، درجه شهرداری بافق در مهر ماه ۱۴۰۰ عدد ۶ بوده است و حال براساس گفته شهرداری بافق این عدد از ۷ به ۸ رسیده است، این یعنی یا آمار موجود در این سایت بروز نبوده و شاید هم این شهرداری طی همین ۵ ماه دو رتبه افزایش در درجه داشته است، اما زرند چی؟!

شاید مهم‌ترین دلیل افزایش درجه شهرداری‌ها تولید درآمد پایدار باشد که بر اساس آمار سایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، زرند در استان کرمان با درجه ۸، هم‌رده با شهرداری‌های بافت و شهربابک می‌باشد و با یک درجه کمتر، پایین‌تر از شهرداری‌های بم، رفسنجان، سیرجان و جیرفت قرار دارد. در حال حاضر درجه شهرداری کرمان بر اساس آمار موجود در همین سایت، ۱۱ و درجه شهرداری‌های تهران، مشهد و اصفهان ۱۲ می‌باشد.

شهردار بافق در رابطه با ارتقا درجه این شهرداری بیان می‌کند: ارتقای درجه شهرداری نشان از رشد شهرداری است و بی‌شک سبب توسعه و آبادانی بیشتر شهر می‌شود و ادامه می‌دهد: رشد میزان اعتبارات اختصاص یافته از محل ارزش افزوده، کمک به شرایط مالی، عمرانی و تجهیزاتی، چارت سازمانی و نیروی انسانی شهرداری و خدمات رسانی بهتر به شهروندان از دیگر مزایای ارتقای درجه شهرداری است.

انتهای پیام/