پورابراهیمی:

صنعت زغال‌سنگ بدون متولی رها شده است / درآمد پایین کارگران بزرگترین چالش صنعت زغال‌سنگ کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بزرگترین چالش صنعت زغال را وجود کارگران با درآمد بسیار کم و سختی کار بیان کرد و گفت: صنعت زغال‌سنگ بدون متولی رها شده است و این امر چالش‌های زیادی برای بخش‌های مختلف ازجمله برای پنج هزار کارگر مشغول به کار این صنعت در کرمان ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بزرگترین چالش صنعت زغال را وجود کارگران با درآمد بسیار کم و سختی کار بیان کرد و گفت: صنعت زغال‌سنگ بدون متولی رها شده است و این امر چالش‌های زیادی برای بخش‌های مختلف ازجمله برای پنج هزار کارگر مشغول به کار این صنعت در کرمان ایجاد کرده است.

به گزارش به گزارش صدای زرند به نقل از فردای کرمان، دکتر محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شورای کارگری معادن زغال‌سنگ کرمان، به بیان تفصیلی مشکلات صنعت زغال کشور و استان در سطح ملی و استانی پرداخت و بیان کرد: بزرگترین چالش صنعت زغال این است که کارگران با درآمد بسیار کم و سختی بسیار زیاد کار می‌کنند.

وی افزود: صنعت زغال‌سنگ بدون متولی رها شده است و این امر چالش‌های زیادی برای بخش‌های مختلف ازجمله برای پنج هزار کارگر مشغول به کار این صنعت در کرمان ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که برای حل مشکلات کارگران زغال‌سنگ باید تصمیمات فراوزارتخانه‌ای اخذ شود، ادامه داد: یک بخش ازاین تصمیمات در وزارت تعاون و بخشی در بخش صمت و سایر وزارتخانه‌ها است که باید همه کمک کنند تا این صنعت بتواند با اقتدار کار خود پیش ببرد و مشکلاتش به حداقل برسد.

وی، سر فصل مهم مربوط به تعریف ماده‌ی هفت قانون کار موضوع خلاءهای بیمه‌ای کارگرانی که طی سال‌های گذشته به دلیل عدم نظارت دولت در حوزه‌ی کارفرمایی با کسری سنوات روبه‌رو شده‌ و ضریب سختی کار برای تسریع در زمان بازنشستگی را از مشکلات اصلی کارگران زغال‌سنگ کرمان نام برد.

پورابراهیمی ادامه داد: به طور قطع این محورها، بخشی در حوزه‌ی دولت و قانون‌گذاری مجلس و بخشی در تصمیمات توافقی بین مجموعه‌های مختلف قابلیت اجرایی دارد.

وی تصریح کرد: تصور بر این است با اهتمام جدی که در مجموعه‌های مختلف امروز پیش آمده و حضور وزرای باانگیزه و جوان در دولت آیت‌الله رئیسی حل مشکلات صنعت زغال کشور امکان‌پذیر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر با محوریت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، خبرهای خوبی را در این بخش و در تحولات صنعت زغال شاهد باشیم و مشکلات کارگران به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

در ادامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان این‌که از سه جهت امکان رفع مشکلات کارگران صنعت زغال وجود دارد، اظهار کرد: انتقال مشکلات به مدیرعامل صندوق، معاونت روابط کار و سوم از طریق خودم این مشکلات قابل رفع هستند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد این سرفصل‌ها با مکاتبه‌ی شورای کارگری به شخص وزیر ارائه شود و تصمیم‌گیری تا چند روز آینده در حوزه‌ی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: «از مجموعه تصمیماتی که در کمیسیون اقتصادی برای رفع مشکلات صنعت زغال کشور در دستور کار قرار می‌گیرد و از دکتر پورابراهیمی حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع : فردای کرمان