بیانیه یک شهروند فعال زرندی:

شورا دقت کن!

محمود زارعی از فعالین حوزه شهدا و ایثارگران و از مسئولین اسبق شهرستان زرند با انتشار پیامی در فضای مجازی از اعضای شورای شهر زرند خواست در انتخاب شهردار، دقت نمایند! متن این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

محمود زارعی از فعالین حوزه شهدا و ایثارگران و از مسئولین اسبق شهرستان زرند با انتشار پیامی در فضای مجازی از اعضای شورای شهر زرند خواست در انتخاب شهردار، دقت نمایند! متن این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

اعضاء محترم شورای شهر زرند. ضمن عرض سلام و ارادت به شما بزرگواران لازم دانستم به عنوان خادم ایثارگران شهرستان شهیدپرور مطلبی را با شاهد گرفتن خداوند باریتعالی به دور از هر غرضی اعم از سیاسی و غیر آن محضرتان تقدیم نمایم.

شهرستان زرند همانگونه که مستحضرید در مقایسه با شهرستان‌های استان دارای رتبه اول در اعزام رزمندگان اعم از رزمی و تخصصی داشته است و مقام معظم رهبری هم مدال افتخار آن را ۱۲۰۰۰ رزمنده آن دانستند. شهدای والامقام آن، خانواده‌های صبور و عزیز آن‌ها، جانبازان قهرمان آن، آزادگان دلاور آن و مردم شهیدپرور ولایی و با صفا و با محبت آن، همه نشان از قهرمانی و الگو بودن این دیار دارد. اما جفاهایی که برآن روا داشته شده و می‌شود بر کسی پوشیده نیست و سوالاتی در ذهن آنان بوجود آورده یا می‌آورد.

– مردم این دیار چه میزان منافع از میلیون‌ها یا میلیارد منافعی که در پرتو ذخایر معدنی که روزانه از آن حاصل یا خارج می‌شود، دارند؟

– از حق آلایندگی، عوارض و مالیات چقدر بهره می‌گیرند؟

– ظلمی که در تصادفات جاده‌ای به علت ترافیک سنگینی که کامیون‌های حامل بار به مردم می‌شود را چه کسی پاسخگو است؟

– به حق و حقوق کارگران مظلوم تونلی که روزانه ریه خود را آغشته به گازها و سموم ذغال‌سنگ می‌کنند و با حقوق ناچیز می‌سازند و گاها مجبور به تجمع می‌شوند (و ممکن است از این تجمعات دیگرانی هم سوء استفاده نمایند) چه کسی باید رسیدگی نماید؟

– پاسخگوی کشاورزانی که در اثر عوامل طبیعی و غیر آن مانند برداشت اجباری و بی‌رویه آب در صنعت با خشکیدگی و آسیب درختان پسته که بعد از صنعت بیشترین منافع را برای شهرستان دارد چه کسی می‌باشد؟

– رنجی که مردم خاصه ایثارگران با وجود این همه شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی در اثر بیکاری فرزندان خود می‌برند را چه باید کرد؟

خلاصه ده‌ها چرا و چه‌کسی و دردهای مختلف که شهرستان را از رسیدن به جایگاه خود باز داشته و این عقب افتادگی شاید نگاه‌های جناحی و سیاسی در انتخاب یا گزینش بعضی از مدیران تاثیر گذار بوده است.

برادرانه خدمت شما عرض نمایم برای این که خود را از انواع تحلیل‌ها و شبهات بری نمایید، در انتخاب شهردار که معضلی بر معضلات ذکر شده بر موارد بالا افزوده با دقت نظر و تسریع در کار اقدام فرمائید.

نکته‌ای که باید در این باب به عنوان پیشنهاد عرض نمایم این است. تجربه به ما آموخته هرگاه مدیران بومی در مسئولیت‌ها گمارده شده‌اند و در انتخاب آنان سیاست دخالت نداشته قطعاً از ثمره پشتکار، دلسوزی، جدیت و عشق به خدمت همراه با صبغه الهی آن‌ها مردم بهره برده‌اند.

چهره‌های شاخص و دارای صفات ذکر شده در شهرستان حتی در مجموعه شهرداری و شورای شهر وجود دارد. نیروهای مستعد و باتجربه در زمینه شهرداری که زحمات و تلاش‌های آن‌ها در شهر به یادگار مانده کم نیستند که در مرکز استان از آن‌ها بهره گرفته می‌شود که در این مقوله جای نام بردن از آن‌ها نیست (و اگر تمایل داشته باشید و صلاح بدانید در جلسه خصوصی خدمت شما عرض خواهم کرد).

لذا امید آن دارم کما فی السابق با نگاه الهی که این صفت را درتک تک شما سراغ دارم، اقدام عاجل و لازم را مبذول فرمائید. از خدای سبحان توفیق روز افزون و سلامتی شما را خواستارم.

خادم ایثارگران و رزمندگان در مجمع ایثارگران و رزمندگان شهرستان زرند

محمود زارعی

انتهای پیام/