در شورای شهر زرند چه خبر است؟

این روزها خبرهای بدی در ارتباط با انتخاب شهردار زرند می‌شنوم! این روزها بوی خوشی از سمت مهم‌ترین تصمیم شورای شهر زرند یعنی «انتخاب شهردار» به مَشام نمی‌رسد!

این روزها خبرهای بدی در ارتباط با انتخاب شهردار زرند می‌شنوم! این روزها بوی خوشی از سمت مهم‌ترین تصمیم شورای شهر زرند یعنی «انتخاب شهردار» به مَشام نمی‌رسد!

صدای زرند – جواد زمانی: روز چهارشنبه برخلاف تصور ما، انتخاب شهردار زرند پشت درب‌های بسته توسط اعضای شورای شهر زرند مورد بررسی قرار گرفت، موضوعی که از شورایی که پسوند «انقلابی» را یدک می‌کشد و مدعی شفافیت است مورد انتظار نبود؛ اما از این موضوع که بگذریم، موضوع بحث من حواشی ایجاد شده در این روز می‌باشد.

می چندانی از داخل این جلسه نداریم، اما طبق آخرین اخبار رسیده از چپ و راست، گفته می‌شود که پنج نفر از اعضای شورای شهر روی یک گزینه توافق داشته‌اند و دو نفر دیگر هم روی فردی دیگر. چه شده و از کجا نمی‌دانم، اما انگار خبر این تصمیم به بیرون از شورا درز کرده است و افرادی در مخالفت به این نتیجه با حضور در شورا و به گفته‌ی برخی افراد با صحبت‌هایی [مثلاً محترمانه] موجب موکول شدن جلسه رای‌گیری به روزی دیگر شده‌اند، و انگار اعضای شورا هم رای نوشته‌شده‌ی خود را پاره کرده‌اند و به جای جعبه رای، به سطل زباله ریخته‌اند

اما حال بحث اینجاست: «این افرادِ به اصطلاح محترم چطور به خود اجازه این را داده‌اند که اینگونه به شورا ورود کنند و این نتیجه را باعث شوند؛ و بدتر از آن چطور شده که اعضای نهادی که باید مهد دموکراسی در یک شهر باشد، اول به این اقدامِ خودسرانه و غیردموکراتیک اعتنا کرده‌اند و رای‌گیری خود را به تعویق انداخته‌اند، و دوم چرا تاکنون هیچ اعتراض و شکایتی به این اقدام غیرقانونی نکرده‌اند؟»، چرا که اگر بخواهد چنین باشد هر روز و در هرجلسه‌ای که شورا رای‌گیری دارد، باید شاهد حضور افراد معترضی در شورا باشیم که با رای اعضای شورا مخالف هستند، و اگر اینگونه باشد شاید دیگر آجری روی آجر شورا بند نشود…! من به عنوان شخصی که سهمی در این شهر دارم و با افتخار در انتخابات شورای شهر شرکت کرده‌ام از اعضای محترم شورای شهر تقاضا دارم تا برای حفظ شأن شورای شهر پیگیری قضایی لازم در ارتباط با این موضوع را داشته باشند و نتیجه را در رسانه‌ها اعلام نمایند، زیرا معتقدم این افراد نه‌تنها فقط به شورا، بلکه به کل مردم این شهر توهین نموده‌اند.

اما در بخش دیگر صحبت‌هایم این را می‌خواهم بگویم که چرا باید عده‌ای تصمیم دموکراتیک شورا را باب دل خود ندانند؟ این افراد یا شورای شهر را قبول ندارند که خود جای بحث مجزا دارد و فعلاً به آن ورود نمی‌کنیم و یا خدایی ناکرده از انتخاب فرد مورد نظر خود سود و منفعت مادی و معنوی [رانت] می‌برند، که اینگونه به انتخاب اعضای شورای شهر احترام نگذاشته و اقدامی کرده‌اند که جای تعجب دارد! شنیده‌هایم از منفعت‌های باورنکردنی برخی افراد در انتخاب خاص و مدنظر این افراد مهاجم به رای اکثریت شورا سخن می‌گوید، که اگر عمری باقی بود صحت این گفته‌ها را بعداً مورد بررسی قرار خواهم داد؛ اما مجبورم به اعضای محترم شورای شهر این را بگویم که اگر به هر نحوی انتخابی انجام دهید که شبهه‌ناک باشد، مطمئناً باید آینده‌ی شورا را با نقدهای فراوانی در ارتباط با این انتخاب شبهه‌ناک ادامه دهید… خود دانید و خدای خود…!

 

انتهای پیام/