صدای زرند گزارش می‌دهد:

چالشی به نام «انتخاب شهردار زرند»!

بر اساس شنیده‌ها ظاهراً روز گذشته و در زمان انتخاب شهردار زرند توسط اعضای شورای شهر، عده‌ای از افراد با حضور در محل شورای شهر زرند مانع از انتخاب بی‌حاشیه‌ی شهردار توسط این نهاد قانونی و قانونگذاری مدیریت شهری شده‌اند.

بر اساس شنیده‌ها ظاهراً روز گذشته و در زمان انتخاب شهردار زرند توسط اعضای شورای شهر، عده‌ای از افراد با حضور در محل شورای شهر زرند مانع از انتخاب بی‌حاشیه‌ی شهردار توسط این نهاد قانونی و قانونگذاری مدیریت شهری شده‌اند.

به گزارش صدای زرند، اعضای شورای کنونی شهر زرند که اکثریت آن‌ها از لیستی موسوم به «شورای انقلابی» می‌باشند، روز گذشته نهم شهریورماه تصمیم داشتند تا آخر وقت، شهردار را از بین ۴ گزینه راه یافته به مرحله نهایی، انتخاب و معرفی نمایند، اما طبق شنیده‌ها برخی افراد از خارج از شورا مانع از این تصمیم شده‌اند.

اعضای شورای شهر بعد از شنیدن طرح‌ها و برنامه‌های این ۴ کاندیدا، تصمیم به رای‌گیری داشتند؛ ظاهراً و طبق شنیده‌ها، ۵ نفر از ۷ عضو حاضر در جلسه ابراز تمایل نسبی به یک فرد مشخص داشتند که به علت حضور عده‌ای خاص در محل شورا که ظاهراً با این انتخاب مخالف بوده‌اند، شورا فعلاً از معرفی شهردار منصرف و رای‌گیری به روزهای آینده موکول شده است.

«هرچند رئیس شورای شهر زرند در گفتگوی با صدای زرند دخالت افراد مذکور را تایید نکرد، اما بر لزوم امانت‌داری و خرد جمعی در شورا تاکید می‌کند و بیان داشت: مردم به ما اطمینان کرده‌اند و اعضای شورا قسم خورده‌اند و پای قسم خود ایستاده‌اند و به ۸۰ هزار شهروند زرندی خیانت نمی‌کنیم.

عباس ایرانمنش شرایط زرند را در خور شهروندان این شهر نمی‌داند و با ابراز ناراحتی از برخی شرایط موجود در شهر زرند، بیان داشت: زرند شهرداری می‌خواهد که مردمی و خادم باشد تا بتواند شهر را در خور مردم زرند مدیریت کند و در این انتخاب از هیچ تهدید و تطمیعی هراسی نداریم.»

به نظر می‌رسد تجمع و فشار افراد در محل شورا برای انتخاب فردی خاص به عنوان شهردار بوده است؛ اما نکند منافع مادی عده‌ای از افراد در انتخاب «شهردار خاص» گره خورده است که اینگونه مانع از معرفی شهردار شده‌اند؟ اگر غیر از این بود چرا عده‌ای به خرد جمعی شورای شهر اطمینان نکرده‌اند و جلسه شورا را به حاشیه راندند؟!

و اگر مسببین دخالت در تصمیم شورا خود را افرادی صالح می‌دانند، چرا در انتخابات شورای شهر شرکت نکردند تا وزن سیاسی آن‌ها معلوم شود؟! به نظر می‌رسد عده‌ای خواهان انتخاب شهردار از راه غیردموکراتیک و فرا قانونی هستند. اما آیا اشخاصی امثال برخی از اعضای شورای شهر زرند با سابقه طولانی که در شورا و مدیریت دارند، قدرت انتخاب شهرداری اصلح را ندارند که عده‌ای خود را دایه مهربان‌تر از مادر می‌دانند؟!

 

انتهای پیام/