امام جمعه زرند در خطبه‌های نماز عید قربان:

باید هوای نفس را قربانی کنیم

امام جمعه زرند در خطبه‌های نماز عید قربان، قربانی کردن هوای نفس برای رسیدن به تقرب الهی را امری بسیار مهم و سرنوشت ساز دانستند.

امام جمعه زرند در خطبه‌های نماز عید قربان، قربانی کردن هوای نفس برای رسیدن به تقرب الهی را امری بسیار مهم و سرنوشت ساز دانستند.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان زرند، “علی ابراهیمی” با تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان، عید قربان را عید ازخود گذشتن وبه خدا پیوستن دانست و گفت: راه کمال انسان از خود گذشتن و پیوستن به خدا است، زیرا زندگی امتحان از خود گذشتن و تقوا سفارش اولیای الهی است.

امام جمعه زرند با بیان اینکه حرکت ارزشمند حضرت ابراهیم (ع) تعظیم دربرابر پروردگار متعال و گذشتن از هستی خویش بود، افزود: قربانی کردن نفس در راستای رسیدن به تقرب الهی، امری بسیار مهم وسرنوشت ساز است و باید همه ما در این مسیر گام برداریم.

وی ادامه داد: قربانی کردن باعث نزدیک‌تر شدن بشر به خداوند متعال می‌شود و قربانی کردن تنها منوط به عید قربان و اعمال این روز بزرگ نیست، زیرا بزرگان دین اعتقاد دارند که هر عملی که باعث نزدیک شدن انسان به خداوند شود همانند قربانی کردن است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تاکید بر اینکه دستور قرآن است که در عید قربان هم خودتان بخورید و هم به نیازمندان توجه رشته باشید، گفت: نکته اصلی و بسیار مهم در عید سعید قربان رسیدگی به فقرا و نیازمندان است و بزرگان دین بخشی از قربانی را به همسایگان و بخشی دیگر را به نیازمندان و بخشی هم به خانواده اهداء می‌کردند.

به گزارش صدای زرند، نماز عید قربان در شهر‌های خانوک، ریحانشهر، یزدان آباد و سیریز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با شکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/