به بهانه ی هفته قوه قضائیه؛

مَردی برای تمام میدان ها

شب میلاد امام رضا علیه السلام به تدبیر دکتر محمدی رئیس دادگستری شهرستان مراسم جشنی با حضور قضات،کارکنان و خانواده‌ها در تالار فرهنگیان برگزار شد.

شب میلاد امام رضا (ع) به تدبیر دکتر محمدی رئیس دادگستری زرند مراسم جشنی با حضور قضات، کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در تالار فرهنگیان زرند برگزار شد.

صدای زرند – محمد اسلامی: میهمان ویژه‌ای نیز در این مراسم حضور دارد که تمام برنامه‌های مراسم، تحت تاثیر این چهره‌ی مطرح که اکنون در تمام استان شناخته شده است قرار می‌گیرد. این را می‌توان از ابتدا تا انتها و حتی تا پاسی از اتمام مراسم مشاهده کرد.

دادستان‌ها، مرزبانانی‌اند که برای بسط و صیانت از هنجارهای اجتماعی، حد و مرز ندارند. پرونده‌ی آنان پُر از صدور حکم و مجازاتِ ناقضان نظم و امنیت فردی و عمومی است. اما قهرمان داستان ما فراتر از یک دادستان در شهرستان زرند عمل کرده است. شاید به همین دلیل است که زرندی‌ها او را فراموش ناشدنی می‌د‌‌انند.

مقتدر، جسور و شجاع در برخورد با مجرمان و در عین حال مرد «همیشه حاضر در میدان» برای رفع مشکلات جامعه و پیشگیری از جرائم.

گاه نیمه‌شب باتفاق راننده و یک محافظ وارد باغات کشاورزی می‌شود و رفتار نگهبانان را در زمان برداشت محصولات کشاورزان ارزیابی می‌کند. گاه بدون مقدمه وارد زندان می‌شود و اوضاع و احوال زندانیان را مورد بررسی قرار می‌دهد تا به رغم مجرم بودنشان مطمئن شود کرامت انسانی‌شان خدشه‌دار نشود.

گاه پاسی از شب گذشته و زیر باران باتفاق مدیران دستگاه‌های حمایتی به روستایی دور افتاده می‌رود تا آنان ببیند زیر آسمان این شهر چه می‌گذرد و چه زجری می‌کشد آن خانم سرپرست خانواده که در غیاب شوهر زندانی‌اش زیر چک چک قطرات باران دی ماهی کودکان معصومش را روی تختی خوابانده تا آب به زیر تشک صد وصله‌شان رسوخ نکند، تا همراهان ببینند پنجره و درب اتاقک آن زن سرپرست خانواده چگونه با گلیمی پاره پاره، آنان را از سوز سرمای کُشنده محافظت می‌کند. تا ببینند حتی سفره‌ی آنان از نان‌های خشک و کَپک زده پُر است، آنگاه با نگاهی غضب‌آلود به همراهان می‌گوید پس‌فردا دوباره باتفاق برای بازدید می‌آئیم و نباید وضع زندگی‌شان را اینگونه ببینیم.

در مبارزه با فساد اقتصادی در ادارات و سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف صنفی رحم و شفقت ندارد. قلمش برای صدور حکم علیه این افراد تیزتر از خنجر است. اطلاعاتش در تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اداری، اقتصادی و… به حدی بالاست که هیچ مدیر و وکیلی نمی‌تواند او را بپیچاند.

وقتی داستان غم‌انگیز خودکشی‌ها در زرند فراگیر می‌شود، صاحبنظران را دعوت به مشورت می‌کند. نظرات مختلف را می‌شنود و در پایان خودش آستین همت بالا می‌زند تا جشنواره‌های زرند را رونقی مضاعف بخشد. محصول این نگاه سال بعد و در گزارش منطقه‌ی انتظامی حکایت از کاهش معنادار نرخ اقدام به خودکشی در زمان برگزاری ۴۰ جشنواره طی یکسال در گوشه گوشه‌ی شهرستان است.

روستا زاده‌ی اهل روستای آهنگ بجستانِ خراسان، اکنون چنان به دل شهروندان زرندی نشسته که او را به عنوان «زرندی ترین» شهروند می‌شناسند.

طی کمتر از ۴ سال واحد تحت مدیریتش غوغایی ایجاد می‌کند و عالی‌ترین مقام قضایی در استان کرمان او را برای کمک به کل استان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به آیت‌الله رئیسی پیشنهاد می‌دهد که بلافاصله حکم او صادر می‌شود.

حالا او بیش از یکسال است که از زرند هجرت کرده است، اما زرندی‌ها همچنان با خاطرات سیدمهدی قویدل زندگی می‌کنند. خدمات موثر و نگاه فراگیر و دانش و هوش بالا انتظارات مردم را از او بالا برده است و نیک می‌دانند که «قویدل‌های انقلابی و جهادی» حلقه‌ی مفقود شده مدیریت در فرایند توسعه‌ی همه‌جانبه در تمام عرصه‌ها بر مبنای خواست رهبر و امام امت هستند.

با آرزوی تداوم توفیقات برای این «مَرد میدان»

انتهای پیام/