حکایتی از آتش‌سوزی در فولاد زرند، همراه با گفتگو با رئیس دادگستری زرند

کارخانه آتش گرفت!! میگن تلفات انسانی داده!! کارخونه داغون شده و ماه‌ها طول می‌کشه درست بشه!! میگن یک عملیات خرابکارانه بوده!! میگن کار اسرائیل و آمریکا بوده!! و الی آخر.

کارخانه آتش گرفت!! میگن تلفات انسانی داده!! کارخونه داغون شده و ماه‌ها طول می‌کشه درست بشه!! میگن یک عملیات خرابکارانه بوده!! میگن کار اسرائیل و آمریکا بوده!! و الی آخر.

صدای زرند: شایعات مثل برق و باد همه‌جا را پُر کرده و شبکه‌های اجتماعی ناآگاهانه بازنشر می‌کردند. شبکه‌های معاند انقلاب که از آن سوی مرزها تغذیه و مدیریت می‌شوند آن را نشان ضعف ایران قلمداد می‌کنند. انتخابات نزدیک است و حساسیت‌ها هم بیشتر.

چند ساعت بعد قیافه‌ی ماسک زده‌ی مردی بر صفحه‌ی خبر تلویزیون ظاهر می‌شود.

ماشاالله سهراب‌نژاد مدیرعامل زیسکو با آرامش از وقوع یک حادثه‌ی معمولی اما با ذکر تمام و کمال این حادثه خبر می‌دهد (اما) قبل از هر چیز از سلامت کامل پرسنل ابراز خوشحالی می‌کند تا ثابت کند جان انسان‌ها در منظومه‌ی فکری‌اش بر هر چیزی اولی‌تر است.

سپس از چگونگی حادث‌شدن این اتفاق می‌گوید: کوره بلندی که تازه راه‌اندازی شده و سرریز شدن مواد مذاب و خروج آن از مدار و وارد شدن به قسمت‌های دیگر و از جمله ورود این مواد به درون (گودال سرباره) کوره بلند باعث یک حادثه انفجارگونه توام با یک صدای مهیب می‌شود و البته خساراتی هم به بخش‌هایی مربوط به کابل‌ها وارد شده است.

سهراب‌نژاد می‌گوید: در کمتر از یکی دو روز آینده مجدداً با ترمیم بخش‌های خسارت دیده، ما به چرخه‌ی تولید و روند طبیعی تولید برمی‌گردیم.

خوشبینانه‌ترین حالت برای مخاطب راه‌اندازی و بازگشت به مدار تولید به مدت چندین هفته یا حتی چند ماه است. چرا که این کوره پس از تلاش‌های فراوان و گذشت زمان به مرحله‌ی تولید رسیده است و جمع‌کردن این حادثه و جبران خسارات نیاز به زمانی طولانی دارد.

و اما صبح پنجشنبه ۲۰ خرداد در فاصله‌ی کمتر از ۷۲ ساعت مجدداً این کارخانه راه‌اندازی شد. کاری کارستان که باعث خوشحالی و البته اعتماد بیشتر مردم به توانمندی و وعده‌های مدیران انقلابی و مجموعه‌های تحت‌الامرشان می‌شود.

در همین راستا حجت‌الاسلام دکتر محمود محمدی رئیس دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند در پیامی ضمن قدردانی از واکنش سریع و اطلاع‌رسانی شفاف و صریح مدیرعامل و تلاش قابل تقدیر تمام عوامل کارخانه‌ی فولاد زرند ایرانیان گفت: صداقت در رفتار و گفتار، واکنش به موقع و سریع، پیشگیری از خسارات احتمالی بعدی و جلوگیری از رکود تولید فولاد همگی باعث اعتماد بیشتر مردم به مدیران سختکوش و انقلابی می‌شود.

وی افزود: دستگاه قضایی که خود را موظف به عملیاتی کردن شعار سال مقام معظم رهبری برای کمک به رونق تولید و رفع موانع می‌داند از بدو این حادثه لحظه به لحظه تمامی توان خود را برای کمک به حل این اتفاق و جلوگیری از خاموش شدن چراغ تولید فولاد و بازگشت آرامش به این کارخانه که کارگران زیادی در آن اشتغال دارند بکار بست و خود را در کنار این کارخانه و کارگران و مدیران و شهروندانی که نگران از این اتفاق بودند قرار داد.

محمدی بیان داشت: بحمدالله پس از مصاحبه خبری کوتاه مدیرعامل فولاد و نیز فرماندار محترم زرند که از تلویزیون پخش شد و با کمک اهالی رسانه در شبکه‌های اجتماعی شهرستان بازنشر شد، باعث گردید فضای ملتهبی که بوجود آمده بود به سرعت آرام گردد. اینک ضمن تشکر از مدیران، مهندسان، کارگران و تمام پرسنل این مجموعه باید بار دیگر از نگاه مدیریت کارخانه نسبت به حساسیتی که در حفظ جان کارگران و عمل به وعده‌ی شروع مجدد تولید برای پیشگیری از تعطیلی این مجموعه که باعث نگرانی تعداد زیادی از کارگران و خانواده‌هایشان شده بود، قدردانی نمایم.

ان‌شاالله با تلاش و مجاهدت تمام عوامل، که در حوزه‌ی تبدیل شدن شهرستان به یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کشور وجود دارد، امیدواریم روز به روز شاهد رشد شهرستان در این بخش و رونق سایر امورات فرهنگی – اجتماعی و اقتصادی باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان از سطح بالای فرهنگی شهروندان زرندی نیز در مواجه با اخبار اولیه‌ی حادثه، تمجید کرد و افزود: این اتفاق اگرچه باعث ناراحتی همه شد، اما رفتار توام با آرامش و متانت مردم فهیم شهرستان و بی‌تفاوتی نسبت به شایعات و اخبار دروغ باعث شد تا دشمنان انقلاب نتوانند از این اتفاق و حادثه سوءاستفاده کنند، لذا به وجود شهروندان هوشیار و آگاه‌مان بر خود می‌بالیم و همچنان امیدوار و مطمئن هستیم تا بار دیگر در صحنه‌ای دیگر خصوصا در انتخابات ۲۸ خرداد ماه با حضور گسترده و حماسی خود برگ زرین دیگری در افتخارات خود ثبت و ضبط نمایند.

 

انتهای پیام/