ستاد پیشگیری و رسیدگی جرائم انتخاباتی زرند برگزار شد

جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی با حضور اعضای ستاد در محل دادگستری زرند برگزار شد.

جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی با حضور اعضای ستاد در محل دادگستری زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، در این جلسه رئیس دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان زرند حجت الاسلام محمدی ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک عید مبعث گفت: هدف از تشکیل جلسه پایش حرکت‌های انتخاباتی قبل، حین و بعد از انتخابات و پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابی است.

وی ادامه داد: در صدد هستیم با تشکیل کمیته‌های متعدد انتخاباتی بتوانیم به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) که حضور حداکثری مردم در انتخابات که پشتوانه اقتدار نظام است را مانند دوره‌های گذشته در شهرستان زرند جامه عمل بپوشیم.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: امروزه دل‌مشغولی اجانب و بیگانگان اقتدار نظام مقدس انقلاب است که می‌دانند اقتدار این نظام به پشتوانه حضور مردم است، لذا بیشترین تمرکز خود را در مایوس کردن مردم از نظام با سیاهنمائی و انتشار اکاذیب در رسانه‌ها و بالتبع عدم حضور مردم در انتخابات قرار داده‌اند؛ که می‌طلبد در شرایط حساس کنونی بیشترین استفاده را از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در بلا اثر نمودن نقشه‌های شوم اجانب بکار ببریم.

محمدی انتخابات را آبرو و حیثیت انقلاب و نظام عنوان کرد و گفت: رای مردم رای به حزب و گروه و طایفه نیست، بلکه رای به اصل نظام و انقلاب است و در انتخابات باید دقت شود که خدای نکرده رقابت باعث درگیری و بی‌آبرویی نشود، بلکه ره‌آورد انتخابات باید آبرو و سرافرازی نظام و انقلاب باشد.

وی یادآور شد: ترویج قانون و قانون‌مداری در کنار شور و نشاط انقلابی وظیفه مهمی است که توسط دستگاه قضایی شهرستان این موضوع پایش خواهد شد، تا بتوانیم جذب حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو داشته باشیم.

در ادامه علی صادق زاده فرماندار زرند گفت: یکی از ارکان دموکراسی، انتخاب مسئولین نظام توسط مردم است. یکی از الزامات انتخابات سالم حفظ حق و حقوق شهروندی است و باید انتخابات بدون هیچ‌‌گونه گرایش و یا جانبداری مسئولین برگزار شود.

وی بیان کرد: وفاق و همدلی که بین مسئولین شهرستان وجود دارد نویدبخش انتخاباتی سالم و بدون تنش خواهد بود. آرا مردم در دست مجریان انتخابات امانت است که باید حداکثر تلاش در صیانت از این آرا انجام پذیرد.

اسماعیل بلوچ‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در ادامه جلسه ضمن خیرمقدم به حضار گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی است و کشور ما جز معدود کشورهایی است که مسئولین آن بطور مستقیم و یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: همه دستگاهها و نهادها در برابر برگزاری انتخاباتی سالم وظایفی دارند که می‌طلبد در انتخابات پیش‌رو که از حساسیت زیادی برخوردار است به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایند.

بلوچ زاده یادآور شد: دستگاه قضا وظیفه پیشگیری از جرائم و رسیدگی به جرائم انتخاباتی را دارد و هدف تشکیل این ستاد پیشگیری از جرائم و برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم است و در این راستا هرکس قصد اخلال در برنامه انتخابات را داشته باشد با جدیت با او برخورد خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های پیشگیری از جرائم پرداخت و گفت: برنامه‌های دستگاه قضا راه‌اندازی کمیته‌ها و کارگروه‌های متعدد جهت پیشگیری از تخریب و سیاه‌نمایی مسئولین نظام توسط برخی مغرضان، پیشگیری از تخریب چهره کاندیداها توسط یکدیگر، پیشگیری از نشر اکاذیب و توهین، پیشگیری از سواستفاده احتمالی از بیت‌المال در راستای مقاصد انتخاباتی و پیشگیری از اقدامات و فعالیت مسئولین و دستگاهها بر له و یا علیه کاندیداها است.

دکتر بلوچ زاده ادامه داد: فضای مجازی دریایی از اخبار و اطلاعات است که کمیته فضای مجازی یکی از مهم‌ترین کمیته‌های انتخاباتی است که باید فعالیت این کمیته به جدیت رصد و حتی‌المقدور کنترل شود و از این ظرفیت در جهت منافع انقلاب و کشور استفاده شود.

دادستان زرند به تشریح راهبردهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی پرداخت و گفت:‌ تمرکز ستاد بایستی در اقدامات قبل از وقوع جرم و پیشگیری از جرائم انتخاباتی باشد تا کما فی سابق شهرستان زرند در این دوره انتخاباتی نیز سربلند باشد.

 

انتهای پیام/