افزایش ۷ درصدی آمار ازدواج در کرمان/اعطای شناسنامه به فرزندان دارای مادر کرمانی و پدر خارجی

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان از افزایش ۷ درصدی ازدواج و کاهش ۶ درصدی طلاق طی سال جاری در استان خبر داد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان از افزایش ۷ درصدی ازدواج و کاهش ۶ درصدی طلاق طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، محمد قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت یکصد و دومین سال‌گشت تاسیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: جمعیت استان کرمان تا پایان آذرماه ۹۹ برابر با ۳ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۹۹۶ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان بیان داشت: یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۲۰۳ نفر معادل ۵۱ درصد مردان و ۴۹ درصد معادل یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۷۹۳ نفر زنان هستند.

قاسمی ادامه داد: بیشترین جمعیت استان کرمان در شهرستان کرمان با ۷۸۰ هزار نفر و کمترین جمعیت در شهرستان کوهبنان با ۲۱ هزار و ۵۴۴ نفر زندگی می‌کنند.

وی ابراز داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۵ هزار و ۱۰۹ ولادت در استان کرمان ثبت کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته‌ایم و به ازای هر ۱۰۰ دختر و ۱۰۴ پسر به‌دنیا آمده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به ثبت واقعه ولادت توسط والدین خاطرنشان کرد: فراوانی نام‌ها در استان کرمان طی سال جاری امیرعلی، علی، ابوالفضل، امیرحسین و محمد برای پسران و فاطمه، فاطمه‌زهرا، رستا، حلما و زهرا برای دختران است.

قاسمی اظهار داشت: طی ۹ ماهه سال جاری همچنین به ازای ۱۰۰ واقعه وفات زنان در استان کرمان ۱۲۶ واقعه وفات مردان ثبت شده است و  ۱۷ هزار و ۲۴۹ واقعه ازدواج هم داشته‌ایم که ازدواج ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و طلاق هم ۶ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان کرمان ۱.۱ درصد رشد داشته و کرمان هفتمین استان جوان کشور است، عنوان کرد: بیشترین رشد جمعیت در رودبار و کمترین آن هم در کوهبنان و بافت است.

قاسمی ادامه داد: ۹۵ درصد از واجدین شرایط در استان کرمان ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند و از این تعداد ۸۵ درصد کارت را وی بیان داشت: از ابتدای صدور شناسنامه مکانیزه ۹۰۰ هزار جلد از شناسنامه‌های قدیم را به مکانیزه تبدیل کرده‌ایم که ۵۰ درصد واجدان شرایط را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تمام اسناد هویتی استان کرمان آرشیو شده است و کرمانی‌ها می‌توانند در سراسر کشور خدمات هویتی را دریافت کنند.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت احوال استان کرمان آمادگی برای انتخابات الکترونیک را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی این آمادگی در استان کرمان را داریم.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان همچنین از خبرهای خوش در زمینه اعطای شناسنامه به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی در این خطه خبر داد و تصریح کرد: این فرآیند به سرعت در حال انجام است و به زودی با حضور استاندار کرمان و خبرنگاران شناسنامه تعدادی از این فرزندان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس